۰

توقف عرضه خودروهای داخلی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
سعید موتمنی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو داخلی در یک هفته گذشته افزود: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار به ۵ تا ۸ میلیون تومان، خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان­ به ۱۵ تا ۲۰ و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به ­­۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بازار خودرو به آرامش نسبی رسیده بود گفت: با اظهار نظر درخصوص آزاد سازی قیمت خودروها و حضور نداشتن شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، شرکتهای خودروسازی عرضه را متوقف کردند که این اقدام، قیمتها را افزایش داده است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، انحصار موجود در بازار خودرو را مانع قیمت گذاری مناسب آن دانست و ادامه داد: باید برعملکرد شرکتهای تولید کننده خودرو نظارت وجود داشته باشد اما در حال حاضر اینگونه نیست.
بازار خودرو
موتمنی ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶میلیون و ۲۸۶ هزارتومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزارتومان و در بازار ۶۰ میلیون و ۵۰۰تومان ، پژو پارس lx کلاس ۱۳ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۲۸۱ هزارتومان و در بازار ۶۷ میلیون، پژو پارس در کارخانه ۴۰میلیون و ۵۹۵ هزارتومان و در بازار ۵۵ میلیون تومان، سمند lx در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و در بازار ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان، دنا پلاس در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۸ هزارتومان و بازار ۸۳ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان ، پراید ۱۳۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و در بازار ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان عرضه شده است.
 
کد مطلب : ۱۴۱۸۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.