۰

۱۰ استان کشور در وضعیت قرمز طلاق قرار دارند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵
حبیب‌الله مسعودی‌فرید در آیین افتتاح مرکز جامع "مراقبت از خانواده" استان کرمانشاه که امروز(۲۲ مرداد) درمحل اداره کل بهزیستی برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز ۱۰ استان کشور در بحث طلاق، گفت: باتوجه به این وضعیت تلاش ما ارتقاء اقدامات پیشگیرانه است، بطوری که بتوانیم با خدمات مشاوره‌ای مانعی برای رشد طلاق در کشور ایجاد کنیم و در گام بعدی بتوانیم سیر آن را کاهشی کنیم.
این مسئول تصریح کرد: در همین راستا راه‌اندازی مراکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) در کشور در دستور کار قرار گرفت که این مدل برای اولین بار در استان خراسان رضوی انجام شد و به تدریج در سراسر کشور در حال اجراست.
وی با اشاره به قرارگیری کرمانشاه در جمع ۱۰ استان با وضعیت قرمز در حوزه طلاق، گفت: امروز ششمین مرکز جامع مراقبت از خانواده کشور در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم راه‌اندازی این مرکز بتواند تا حد زیادی در کاهش آمار طلاق این استان موثر باشد.
مسعودی‌فرید با اشاره به همکاری طولانی مدت دادگستری و بهزیستی در سراسر کشور، گفت: همواره پرونده‌های طلاق از دادگستری به بهزیستی جهت ارائه مشاوره ارجاع می‌شود، اما با راه اندازی این سامانه عملا مشاوره‌های ارائه شده هدفمند و نظام مند می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در این مرکز زوجین قبل از مراجعه به دادگاه، مشاوره دریافت می‌کنند و درصورت نیاز به مشاوره‌های تخصصی تر به مراکز تخصصی مشاوره ارجاع می‌شوند و تلاش ما این است که زوجین قبل از هرگونه اقدام برای طلاق با دریافت مشاوره بتوانند مسیر زندگی مشترک خود را ادامه دهند.
 
کد مطلب : ۱۴۱۸۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.