۰

گرانی عجیب صنايع دستي در یک خیابان تهران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
محمد انشایی، سرپرست معاونت صنایع دستی تهران در میزگرد صنایع دستی درباره مسئله گرانی صنایع دستی در فروشگاههای صنایع‌دستی خیابان استاد نجات اللهی که مهمترین مرکز فروش صنایع دستی پایتخت است و اتفاقاً برحسب تجربه و مشاهدات باید بازار اصلی یک محصول؛ قیمت‌های فروش آن ارزانتر باشد، ولی در این بازار چنین مسئله‌ای وجود ندارد، اظهار داشت: این مسئله در حقیقت بیشتر در حوزه اتحادیه فروشندگان صنایع دستی است، ما در استان تهران بررسی‌هایی که کردیم یکی از عوامل این گرانی، بالا بودن رهن و اجاره این فروشگاهها است، یا در حقیقت بگوییم که بخش سرمایه ای که این‌ها برای این محصول گذاشتند یعنی سرقفلی فروشگاه‌هایشان؛ رقم‌شان بالا رفته است.
انشایی ادامه داد: به هر حال تاثیرات اقتصادی زنجیر وار به هم وصل است. ما وقتی می‌گوییم که نوسانات ارز یا قیمت تمام شده محصول؛ یا می‌گوییم که ارزش سرمایه گذاری؛ که همه این موارد عوامل مهمی هستند، حتی در صحبت‌هایی که با صاحبان این فروشگاهها داشتیم؛ آنها می‌گفتند: «من اگر این سرمایه ای را که برای سر قفلی این مکان یا مالکیت این مکان دارم اگر در بخش دیگری از صنعت ببرم یا در بخش ساختمان سازی ببرم، بیشتر جواب می‌گیرم و این عاملی می‌شود که در حقیقت قیمت فروش محصولات صنایع دستی را بخواهد بالا ببرند.
چرا قیمت صنایع دستی متفاوت است
البته ما با نظارت‌هایی که از طریق اتحادیه فروشندگان صنایع دستی داشتیم و همین بحثی که شما در زمینه می‌فرمایید؛ تا به حال اختلاف فاحش قیمتی نداشتیم و حداقل به بنده گزارش نشده است، چون رشته‌های صنایع دستی تولیداتشان با یکدیگر متفاوت است، بنابراین قیمت گذاری هم تفاوت دارد و کار ساده ای نیست که ما بگوییم مثلا این جعبه خاتم با این گرید باید این قیمت باشد، در حقیقت برخی محصولات پُرکاری دارند یا برخی کم کاری دارند و این بخش‌ها باعث می‌شود تنوع قیمت بیشتری ایجاد بکند.
 
کد مطلب : ۱۴۱۸۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.