۰

میرسلیم: فساد از قوه مجریه به ۲ قوه دیگر منتقل می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
او بعد از انتخابات اظهارات قابل توجهی درباره عملکرد مالی گروه ها در انتخابات96  داشت و حتی درباره هزینه کرد جمنا در صفحه توئیترش نوشت این تشکل از امکانات یک نهاد نظامی استفاده کرده است او حالا می گوید در همان روزها به جمنا درباره وضعیت مالی اش تذکر دادیم. او که به نظر می رسید صحبت هایش کنایه به قالیباف است گفت افرادی که بازنشسته یک نهاد نظامی بودند در انتخابات حضور داشتند و از امکانات آن به سود خود استفاده می کردند.
 میرسلیم که این روزها انتقاداتی را هم متوجه دولت می داند در گفت و گو با خبرآنلاین از راهکارهایش برای فائق آمدن دولت بر مشکلات گفت. او معتقد است اگر سکان دولت را به دست گرفته بود قطعا عملکردش از دولت فعلی بهتر بود و امروز با مشکلات کمتری مواجه می شد در این مصاحبه پای اصلاحات سیاسی و گفت و گوی ملی هم به میان آمد 
اگر می خواهید بدانید رقیب روحانی درباره این روزهای کشور چه نظری دارد توصیه می کنیم مشروح این گفت و گو را بخوانید؛
موتلفه یکی از منتقدان دولت است. شما هم به عنوان نامزد این حزب در زمان انتخابات رقیب روحانی بودید اگر امروز به جای حسن روحانی رئیس جمهور بودید فکر می کنید این مشکلات برای شما پیش نمی آمد یا می توانستید با ان مقابله کنید؟ 
نمی گویم این مشکلات برای ما به وجود نمی امد اما به نظرم به لحاظ مبانی اعتقادی می توانستیم بهتر عمل کنیم. من تاکید کردم اعضای دولت فقط باید برای خدمت، خود را عرضه کنند و نباید ادامه دهنده مشاغل و منافع قبلی خود باشند. متاسفانه این دولت، این اعتقاد را ندارد و به همین دلیل تاکنون مشکلاتی پدید آمده است و این روند ادامه خواهد داشت. 
من معتقدم یکی از دلایل شایع شدن مفاسد اقتصادی درگیر بودن اعضای دولت با مسائل اقتصادی است. و از آنجایی که ذینفع هستند به فکر خود خواهند بود و در این صورت ویژه خواری رخ خواهد داد. 
شما اگر امروز دولت تشکیل داده بودید راهکارتان برای مقابله با مشکلات کنونی چه بود؟
من همه همتم را به کار می بستم تا اول با فساد اقتصادی و ویژه خواری ها مقابله کنم چراکه ویژه خواری یکی از ریشه های مفاسد اقتصادی ما است. اطلاعات دولت اطلاعات عمومی است و هیچ محرمانه ای نباید وجود داشته باشد؛ دولت همه اطلاعات را باید تمام عیار در اختیار مردم بگذارند تا مردم رشته کار را بدست بگیرند. وقتی اطلاعات محرمانه شد این مشکلات هم پیش می آید. من اگر امروز صحبت از شفافیت و صداقت می کنم منظورم این است که اعضای دولت باید خود را فدای خیر و مصلحت مردم بکنند. قطعا چنین دولتی می تواند موفق شود. تا زمانی که ما به همان شیوه قبل رفتار کنیم این مشکلات از ناحیه دولت به قوه مقننه با زد‌وبندهایی که میان برخی اعضای دولت با برخی نمایندگان مجلس صورت می گیرد، منتقل می شود. همینطور این مشکلات به قوه قضائیه تسری پیدا می کند. به عبارت دیگر با این شیوه ما فساد را از قوه مجریه به قوه قضائیه و قوه مقننه انتقال می دهیم و همینطور فساد را از پایتخت به شهرستان ها و حتی روستاها تسری می دهیم. از آنجایی که مبارزه با فساد اعتقاد ما بوده و هست قطعا در این زمینه می توانستیم بهتر عمل کنیم.  
شما در صحبت های خود در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی تمرکز ویژه ای داشتید انتخابات ها یکی از زمینه هایی است که همواره عدم شفافیت مالی آن مشکل ساز  شد. وقتی خودتان در این انتخابات حضور داشتید چقدر برای حل این مشکل و شفافیت در آن تلاش کردید ؟
آرزوی من همیشه این بوده است که در زمینه هایی که به ویژه به فعالیت های انتخاباتی بر می گردد از ستادها و فعالیت های پشتیبانی همه چیز روشن و صریح باشد. ما قانونا حق نداریم از امکانات عمومی به نفع خود در تبلیغات استفاده کنیم. فرض کنید درباره خود من در زمان انتخابات ستادی جز دفتر حزب نداشتیم ولی می توانستم از برخی امکانات دیگر که در دستم بود استفاده کنم.
کد مطلب : ۱۴۱۸۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.