۰

تورم در بازار مسكن ركورد زد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
تورم در بازار مسكن ركورد زد
با این حال میزان معاملات مرداد ماه ، طبق آمارهای اولیه و مطالعات میدانی نیز افزایش خاصی را نسبت به تیرماه شاهد نیست تا این گزینه پیش روی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار مسکن قرار گیرد که آیا رونق مسکن نیامده رفت ؟ 
 مهدی تقوی ، کارشناس اقتصادی که مطالعات گسترده ای بر اقتصاد خانوار دارد، در این خصوص می گوید: باید نکته ای را در نظر گرفت که افزایش شمار خریداران به معنی رونق در بازار مسکن نیست، متاسفانه در سال های گذشته از رشد قیمت مسکن و تلاش برخی برای تبدیل نقدینگی به مسکن به عنوان محل سرمایه گذاری سبب شده است به اشتباه تحت عنوان رونق یاد شده است . 
 وی در توضیح این مطلب افزود: این در حالی است که رونق واقعی ریشه در خرید و فروش مسکن توسط مشتریان واقعی که نامشان مصرف کننده است، صورت می گیرد و نباید این نکته را زا نظر دور داشت. 
 وی افزایش قیمت مسکن در شرایط کنونی را قابل پیش بینی دانست و گفت: نقدینگی باید جایگاهی برای خود پیدا می کرد، سود بانکی کاهش یافته بود، معاملات ارز و سکه مشمول محدودیت های جدی بود و در عین حال نقدینگی سرگردان به دنبال ماوایی برای پیشگیری ار کاهش قدرت خرید بود اما در شرایط کنونی و با بازگشت کاهش حجم معاملات در دو ماه متوالی خرداد و تیر به نظر می رسد به دلیل افزایش بیش از حد قیمت، بار دیگر این کالا از دسترس مصرف کننده خارج شده و همین امر می تواند احتمال تشدید رکود در بازار را تشدید کند. 
مرکز آمار تایید می‌کند
هر چند گزارش مرکز آمار محدوده بهار سال جاری را در بر می گیرد اما اعداد و ارقام ارائه شده در آن ، افزایش قیمت در عین بازگشت دوباره رکود از خرداد ماه را تایید می کند . اینجا را بخوانید 
در گزارش مرکز آمار ایران تاکید شده است متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بهار ۹۷ از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦١٧٥٦ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ٣.١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٧ درصد افزایش داشته ‌است.
کد مطلب : ۱۴۱۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.