۰

گروه اقدام در ايران چه روابطي را دنبال مي كند ؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷
شیرین هانتر» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود دولت ترامپ می خواهد در دل مردم و مسئولان ایران ترس ایجاد کند و اساسا جنگ روانی، یک ضلع مهم از برنامه فشار همه جانبه آمریکا به ایران است.
 


وی با تاکید بر ضرورت دیپلماسی عمومی در مرحله کنونی اظهار کرد: ایران می تواند با اعلام شرط های خودش برای مذاکره مانع از بازی تبلیغاتی آمریکا درباره مخالفت جمهوری اسلامی با گفت وگو شود.
هانتر درباره راه انداختن گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: به نظر من گروه اقدام ایران بیشتر جنبه نمادین دارد. گفته می شود که قرار است هماهنگی میان دستگاه های دولتی آمریکا برای فشار به ایران به وجود دارد. به این معنا بیشتر جنبه داخلی دارد.
وی ادامه داد: من تردید دارم این گروه تاثیری بر کشورهای دیگر به منظور افزایش همکاری علیه ایران داشته باشد. البته چیزی که بر ایران موثر بوده، اعمال دولت ها نیست، بلکه شرکت هاست که در چارچوب اقتصاد آزاد از دولت ها مستقل عمل می کنند. گروه اقدام ایران به این ترتیب جنبه داخلی دارد.
این استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا اضافه کرد: این جنگی که آمریکا هدایت می کند، بیشتر جنبه اقتصادی دارد. یک جنبه دیگر آن دیپلماتیک است که با رایزنی با کشورهای مختلف به دنبال جلب همکاری آنها هستند. بُعد سوم این جنگ هم روانی است. می خواهند هر طوری شده است مردم و حتی مسئولان ایرانی را بترسانند.
مایکل پمپئو روز جمعه از تشکیل گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا خبر داد که هدف آن هماهنگی دستگاه های داخلی این کشور برای پیگیری راهبردهای ضد ایرانی است.
کد مطلب : ۱۴۲۰۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.