۰

ميزان بدهي شهرداري تهران چقدر است ؟!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
محمدعلی افشانی شهردار تهران در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آ‌نان پاسخ داد.
وی با اشاره به لایحه اخذ عوارض و مطالبات شهرداری از کسانی که قصد گرفتن پروانه ساخت دارند، گفت: موضوع اصلی لایحه این است که افراد متقاضی پروانه بتوانند به خاطر شرایط رکود ساخت و ساز کنند و چون مشاغل زیادی در ساختمان سازی فعال می‌شوند، از این جهت موثر واقع می‌شوند.
افشانی با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: از این جهت تخفیفاتی برای آن‌ها اعمال شد تا کسانی که عوارض را به صورت نقد پرداخت می‌کنند، معادل بهره بانکی تخفیف بگیرند و آن‌هایی هم که 50 درصد نقد پرداخت می‌کنند، 9 درصد تخفیف بگیرند.
شهردار تهران با تأکید بر اینکه این قانون شامل همه متقاضیان ساخت و ساز می‌شود، گفت: طرحی که در گذشته بوده موجب ایجاد انگیزه نمی‌شد، اما در طرح کنونی برای ساخت و ساز ایجاد انگیزه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه حتما باید مبالغی در موعد مقرر پرداخت شود، تصریح کرد: هر تخفیفی که داده می‌شود، به معنای ایجاد تشویق برای سرمایه گذاران است.
افشانی در ادامه با بیان اینکه 700 میلیارد تومان اوراق برای توسعه خطوط مترو از هفته آینده منتشر خواهد شد، گفت: 50 درصد آن را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری خواهد داد.
شهردار تهران با اشاره به تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در دولت، گفت: هر امتیازی که برای کلانشهر می‌گذاشتیم، در دولت و مجلس رأی نمی‌آورد، زیرا همه شهرها مشکلات داشتند، اما این لایحه امتیازات فراوانی را برای همه شهرها قائل شده است.
وی در خصوص میزان بدهی‌های شهرداری گفت: ما بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی داریم، این در حالی است که کل بودجه شهرداری 17 هزار میلیارد تومان است.
افشانی با اشاره به درآمد 650 میلیارد تومانی شهرداری گفت: تمام این مبلغ هر ماه صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۴۲۰۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.