۰

مروری بر كارنامه ۱۰۰ روزه افشانی!

تاریخ انتشار
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
مروری بر كارنامه ۱۰۰ روزه افشانی!

شهردار تهران در دوره شورای پنجم شهر، برای دومین بار عوض شد تا با احتساب حضور 8 ماهه محمدعلی نجفی در شهرداری، چند ساعت سرپرستی مصطفی سلیمی و باز هم سرپرستی چند روزه سمیع الله حسینی مکارم، مدیریت شهر برای چهارمین بار پس از رفتن محمدباقر قالیباف، تغییر کند و محمدعلی افشانی به عنوان کلیددار بلدیه پایتخت در واپسین روزهای اردیبهشت ماه 97، معرفی شود. 
افشانی در اولین قدم برای حضور در مدیریت شهری، شعار اصلی و محوری خود را بر دو پایه "شهر زیست پذیر" و "شهروند مشارکت پذیر" استوار کرد تا با استفاده از به میدان آوردن شهروندان، کاری کند تا باعث ارتقای کیفیت زندگی مردم شود.
با وجودی که شهردار تهران گفته بود با کار در پایتخت آشناست ولی نمی توانست ناآشنایی خود را با اداره کلانشهر تهران پنهان کند. او در ابتدای امر عنوان کرد ۴ اولویت برای تهران وجود دارد و  چهار برنامه را در روند فعالیتهای خود پی خواهد گرفت. بنا بر اعلام افشانی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش واگن‌های مترو، حفظ باغ‌های تهران و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری از اولویت‌های کاری‌اش در شهرداری خواهد بود. حتی او اعلام کرد اولویت اش برای سر و سامان دادن به تهران اتمام پروژه های نیمه تمام است، یعنی هزینه برترین بخش کار.
با این حال وقتی او به میدان واقعی عمل درآمد متوجه شد 3 محور از این چهار محور با بودجه و اعتبار شهرداری مستقیما مربوط است و حفظ باغات تهران هم باعث خواهد شد تا درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی باغی پایتخت، بشدت کاهش یابد. به عبارت دیگر، شهردار تهران خود را در موقعیت حل یک معادله 4 مجهولی روبرو می دید: 3 مجهول آن، روش تامین هزینه برای خرید واگن و اتوبوس جدید و تکمیل پروژه های عمرانی شهر است و مجهول چهارم این است که با وجود وعده حفظ باغات تهران، درآمد شهرداری از کجا تامین شود؟ چون در شرایط فعلی شهرداری تهران بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و درآمد ماهیانه اش فقط۶۵۰ میلیارد توماناست. این شاهکار بی تعادل بودجه ای البته مربوط به امروز و دیروز نیست چون واقعیت اینجاست که قالیباف ۵۲هزارمیلیاردتومان بدهی روی دست شهرداری گذاشت و الان توان بازپرداختش در شهرداری تهران نیست.
کد مطلب : ۱۴۲۱۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.