۰

میزان درآمد خانوارهای روستایی چقدر است؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
انوشیروان محسنی بندپی در این نشست با بیان این که در طول ادوار گذشته نسبت به موضوع اشتغال روستایی کمتر توجه شده است، گفت: طرحی مشابه طرح اشتغال روستایی با این حجم از عملیات و اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی کمتر اتفاق افتاده است‌.
وی افزود: اگر زمینه اشتغال در روستاها را فراهم کنیم، حاشیه‌نشینی کاهش می‌یابد و بردن منابع به سمت اشتغال روستایی منجر به تولید اشتغال می‌شود.
محسنی بندپی ادامه داد: درصددیم تا اطلاعات طرح اشتغال روستایی در هر استان را استخراج کنیم و در اختیار نمایندگان آن استان قرار بدهیم.
او در عین حال با بیان این که هنوز شکاف زیادی بین درآمد خانوارهای شهری و روستایی وجود دارد، به آمار مرکز آمار ایران درباره متوسط درآمد خانوارهای شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: برابر آمارها متوسط درآمد خانوار شهری ۳۶ میلیون تومان در سال و متوسط درآمد خانوار روستایی ۲۰ میلیون تومان اعلام شده که نشان می‌دهد فاصله عمیقی ایجاد شده و مهاجرت روستاییان به شهرها را به دنبال داشته است.
سرپرست وزارت کار در ادامه متذکر شد: تاکید رییس جمهور این بود که تسهیلات اشتغال روستایی به‌طور دقیق رصد شود تا به اشتغال موقتی و ناپایدار منجر نشود، چون ما در گذشته تجربه ناموفق طرح بنگاه‌های زودبازده را داشتیم که باید از آن درس بگیریم.
عیسی منصوری ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار نیز در این نشست درباره توقف چندروزه سامانه کارا، گفت: به این دلیل که طرح ها را پایش کنیم و رسته فعالیت‌هایی که ظرفیتشان پر شده بررسی کنیم، وقفه ای چند روزه در فعالیت سامانه به وجود آمد.
 
کد مطلب : ۱۴۲۱۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.