۰

سخنگوی قوه قضاییه : تغییری در رفع حصر ایجاد نشده است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رفع حصر و آزادی تردد و ملاقاتهای محصوران سئوال کرد. معاون اول قوه قضاییه در این باره گفت: بخشی از چیزهایی که شایعه شده، قطعا درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مانند سابق است. بخشی از گشایشها نسبت به بستگان نزدیک محصورین به وجود آمده بود که مال اخیر نیست. برخی ملاقاتها با بستگان موضوع تازه ای نیست و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است.همچنین، خبرنگاری پرسید تغییری در وضعیت محدودیت های آقای خاتمی ایجاد شده؟ اژه ای پاسخ داد: خیر، تغییری ایجاد نشده است.
اژه ای درباره ماجرای کتک زدن پلیس راهور در استان فارس هم گفت: حکم جلب این فرد صادر شده است ولی از بازداشت او خبر ندارم.
یکی از واردکنندگان خودرو بازداشت شد
اژه ای درباره بازداشت فردی که از واردکنندگان خودرو بود گفت: این فرد تحت تعقیب بود که در حال خروج غیرقانونی از کشور، توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و در اختیار بازپرس است.
 
دادستان به ماجرای قم ورود می‌کند
خبرنگاری درباره بازداشت یا احضار ماجرای فیضیه قم و تهدید به قتل رئیس جمهور توسط یک مداح در روز عرفه سئوال کرد. اژه ای گفت: توهین به مقامات و تهدید در قانون، جرم تلقی می شود و مدعی العموم تعقیب می کند. در قم مدعی العموم وارد شده است و دادسرای ویژه روحانیت تشکیل پرونده داده است. نمی دانم چه کسی احضار شده است و چون پرونده در دادسرای ویژه است، سئوال کرد و گفتند از روز اول پرونده تشکیل شده و طبیعی است در پرونده برخی افراد احضار شده باشند. درباره سخنرانی رحیم پورازغدی هم صحبتهایی مطرح شده و من کل صحبت ایشان را ندیدم ولی آن مقداری که من دیدم ایشان جرمی مرتکب نشده است.
وضعیت زندانیان مهریه و افزایش نرخ سکه
خبرنگاری معسر شدن برخی محکومان مالی مهریه (سکه) سئوال کرد. اژه ای گفت: کسانی که محکومیت مالی چه مهریه و چه غیر آن پیدا می کنند، اگر اعسارشان ثابت شود، تا پایان معسر بودن، فرجه پیدا می کنند. بعضا زوج، هیچی از مهریه را نمی تواند پرداخت کند. ممکن است کسی بخشی از مهریه یا بدهی اش را می تواند بپردازد که دادگاه باقی بدهی را تقسیط می کند. اگر محکوم روزی دارا شد، باید بدهی اش را بدهد. درباره سکه مقداری کار قوه قضاییه سخت و زیاد شده است.
دادستان کل کشور به همه دادستانها اعلام کردند کسانی که قرار بود ماهی دو یا یک سکه بدهند، با توجه به وضعیت معیشت و شغل آنها، اگر با طلبکار توافق کردند که بهتر است، ولی اگر به توافق نمی رسند، دادگاه همراهی در تعدیل مبلغ پرداختی می‌کند.
ماجرای پرونده احمد عراقچی
خبرنگاری درباره بازداشت واتهام احمد عراقچی سئوال پرسید. اژه ای گفت: دادگاههای مفاسد مالی نوعا علنی است با این تفاوت کرد که مسایل دادگاه علنی قابل انتشار است و می توان عکس او را نشان داد و اسمش را اعلام کرد. با اذن خاصی که گرفته شد، این کار شدنی است. معمولا دادگاه ها هم علنی است. برای پرونده ایشان هنوز کیفرخواست صادر نشده و زمانی که کیفرخواست صادر شود طبیعی است به دادگاه می رود.
 
کد مطلب : ۱۴۲۱۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.