۰

سرتیپی: در بین گرانی‌ها سینما ارزان‌ترین تفریح است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
از ابتدای امسال با افزایش قیمت بلیت سینماها مبلغ آن در پردیس‌ها به 15 هزار تومان و در سایر سینماها 12 هزار تومان رسید. این رشد قیمت در ابتدای سال اتفاق افتاد اما از دو ماه گذشته با افزایش بی‌رویه قیمت همه کالاهای ضروری و غیر ضروری و تاثیر مستقیم آن بر روی معیشت و اوضاع اقتصادی مردم سینماها دچار رکورد نسبی شدند.البته اگر بخواهیم نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم باید بگوییم نباید همه این رکود را هم به گرانی‌ها نسبت داد و بازی‌های جام‌جهانی در خرداد و تیر نیز بر کم شدن تعداد مخاطبانی که به سینما می‌رفتند نیز تاثیر گذاشت. اما با این وجود به نظر می‌رسد در مقایسه با سال گذشته و همین زمان یعنی تابستان مخاطبان سینما به لحاظ کمی تغیراتی پیدا کردند که برای روشن‌تر شدن این قضیه که استقبال مخاطبان از سینما به عنوان یک تفریح فرهنگی نسبت به سال گذشته که هنوز نه اوضاع اینطور شده بود در مقایسه با امسال چه تغییری کرده به سراغ سه تن از مدیران سینماها رفتیم تا نظر آنها را در این‌باره جویا شویم.
علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش، رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی و علی رضایی مدیر سینما فلسطین کسانی بودند که پاسخگوی خبرآنلاین شدند.
در بین گرانی‌ها سینما ارزان‌ترین تفریح است
علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا گرانی‌ها اخیر و تاثر آن بر معیشت و اوضاع اقتصادی خانواده‌ها روی سینما رفتن آنها تاثیر گذاشته است یا خیر گفت: «آمار کاهش تعداد مخاطبان سینما را نشان نمی‌دهد، بر عکس از ابتدای سال تا کنون آمار نشان‌دهنده افزایش مخاطب است، ما از ابتدای مرداد ماه نسبت به همین زمان در سال گذشته بیش از یک میلیون افرایش مخاطب داشتیم، این آمار در ماه تیر هم به همین منوال بوده است.»
او ادامه داد: «خوشبختانه از ابتدای امسال ما در سینما کورش هم افزایش فروش داشتیم و هم تماشاگر، البته مردم قطعا از فیلم‌های طنز استقبال بیشتری می‌کنند.»
سرتیپی: «سینما در حال حاضر با وجود گرانی‌ در سایر بخش‌ها همچنان تفریح ارزانی است و مردم نیز به رغبت‌شان به سینما رفتن نشان دادند اگر از تفریحات دیگرشان هم بگذرند سینما رفتن را فراموش نمی‌کنند.»
سرتیپی همچنین بیان کرد: «شاید گرانی‌ها روی فروش فیلم‌های اجتماعی یا به نوعی غیر کمدی تا حدودی تاثیر منفی گذاشته باشد اما این اتفاق درباره آثار طنز نیفتاده و همانطور که آمار نشان می‌دهد فروش فیلم‌های کمدی همچنان بالا و خوب است. ضمن اینکه ما هنوز فیلم اجتماعی که خیلی سر و صدا داشته باشد در این چند وقت نداشتیم، اما در مهر ماه چند فیلم اجتماعی اکران می‌شوند که می‌شود فروش خوب و بالایی را برایشان متصور بود.»
او در ادامه افزود:«فارغ از بحث سینمای کمدی یا اجتماعی به نظرم مهم این است که مردم سینما را به عنوان تفریحی فرهنگی پذیرفتند و از آن استقبال می‌کنند. ما امیدواریم با اکران برخی فیلم‌ها سینمای اجتماعی هم رونق بیشتری بگیرد.»
سرتیپی همچنین گفت:«خوشبختانه مردم دوست داشتند به سینما بروند و همین باعث شده تا افرایش مخاطب خیلی زیادی را داشته باشیم، امیدواریم که این اتفاق همچنان ادامه پیدا کند. البته ناگفته نماند که هم هزینه‌های تولید فیلم به شدت بالا رفته و هم هزینه‌های سالن و سینما. اما با این وجود قیمت بلیت‌ها از عید تا به حال ثابت مانده و افزایشی نداشته است.»
او در پایان نیز یادآور شد: «سینما در حال حاضر با وجود گرانی‌ در سایر بخش‌ها همچنان تفریح ارزانی است و مردم نیز به رغبت‌شان به سینما رفتن نشان دادند اگر از تفریحات دیگرشان هم بگذرند سینما رفتن را فراموش نمی‌کنند.»
علی سرتیپی رضا سعیدی پور و علی رضایی
هزارپا به رونق فروش سینماها کمک زیادی کرد
رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی نیز با اشاره به اکران فیلم سینمایی «هزارپا» و استقبال مردم از آن بیان کرد: «با توجه به اکران فیلم «هزارپا» سینماها رونق بیشتری گرفتند، در واقع این فیلم مخاطبان زیادی را به سینماها کشاند و این فیلم کمک زیادی به سالن‌های سینما چه در تهران و چه در شهرستان‌ها کرد.»

سعیدی‌پور: «افزایش قیمت بلیت سینماها در استقبال مخاطبان به خصوص در پردیس‌ها هیچ تاثیری نداشته است چون اکران فیلم در سینماها به فیلم بستگی دارد و نه قیمت بلیت.»

مدیر سینما آزادی در ادامه افزود: «البته این روند رو به رشد از ابتدای امسال نیز با توجه به اکران فیلم‌های خوب مشهود بود و به نظر می‌رسد نسبت به سال گذشته ما نه تنها کسری ریالی نداشتیم افت تماشاگر هم نداشتیم
او همچنین توضیح داد: «خوشبختانه با وجود گرانی‌ها و افزایش قیمت بلیت فروش و تعداد مخاطبان ما نسبت به سال گذشته تقریبا برابری می‌کند و حتی می‌توان گفت بخشی هم افزایش داشتیم. با توجه به آماری که ما در 5 ماهه اول سال گرفتیم متوجه شدیم در مقایسه با سال گذشته افت نداشتیم.»
سعیدی‌پور همچنین گفت: «افزایش قیمت بلیت سینماها در استقبال مخاطبان به خصوص در پردیس‌ها هیچ تاثیری نداشته است چون اکران فیلم در سینماها به فیلم بستگی دارد و نه قیمت بلیت. هر وقت مردم از فیلمی خوب استقبال می‌کنند اصلا به قیمت توجهی نمی‌کنند که چقدر هست. ضمن اینکه در حال حاضر قیمت بلیت سینما ارزان‌ترین تفریحی است که یک خانواده برای آخر هفته‌اش در نظر بگیرد.»
هزارپا، تنگه ابوقریب، کاتیوشا
پردیس‌ها پرطرفدارترند
علی رضایی مدیر سینما فلسطین نیز نظری مشابه دیگر همکارانش دارد و معتقد است استقبال مردم از سینما امسال در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده و مردم همچنان استقبال خوبی از سینما می‌کنند.
رضایی ادامه داد: «سینما با فیلم زنده است و مردم اگر بدانند قرار است به تماشای فیلمی خوب بنشینند حاضرند هر قیمتی را هم برای آن پرداخت کنند. ضمن اینکه به عقیده من با توجه به گرانی‌هایی که در زمینه‌های مختلف اتفاق افتاده است بلیت سینماها تغییر چندانی نکرده و حتی خود ما از یک ماه گذشته قیمت بیلت‌مان را به 12 هزار تومان افزایش دادیم و تا قبل از آن به همان نرخ پارسال بلیت می‌فروختیم.»
او همچنین گفت: «افرایش قیمت بلیت سینماها تنها در ابتدای سال بود و با توجه به اینکه در یکی دو ماه اخیر کالاهای دیگر گران‌تر شدند اما بلیت سینماها همچنان ثابت مانده و فقط همان تغییر ابتدای سال را داشته است.»
این مدیر سینما درباره استقبال بیشتر مردم از پردیس‌ها و تاثیر آن بر فروش بیشتر آنها نیز بیان کرد: «پردیس‌ها جذابیت خودشان را دارند و نسبت به سینماهای سنتی از امکانات بیشتری از قبیل فروشگاه‌های متنوع و فودکورت‌ها برخوردارند که همین نیز مردم را برای رفتن و تماشای فیلم در آن سالن‌ها ترغیب می‌کند اما با این وجود امسال آمار مخاطبی که در سینما فلسطین به تماشای فیلم نشستند خوب بوده است و در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.»
 
کد مطلب : ۱۴۲۲۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.