۰

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران: خداحافظی بهداد تلخ بود، کیانوش رستمی را گول زدند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری ایران: خداحافظی بهداد تلخ بود، کیانوش رستمی را گول زدند
تیم ملی وزنه برداری با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز، به لحاظ مدالی نتیجه خوبی در بازیهای آسیایی کسب کرد، اما حضور در جاکارتا، سوای شیرینی هایش تلخی هایی هم برای وزنه برداری ایران به همراه داشت. سجاد انوشیروانی، سرمربی اسبق تیم ملی و یکی از کسانی که خود سابقه کسب مدال بازیهای آسیایی را در کارنامه دارد، درباره همین تلخ و شیرین ها حرف های جالبی شده است.از اینکه چرا دوباره کیانوش به تنهایی وزنه زد تا اینکه چرا ایران در مسابقات بین المللی هیچ نماینده یا حتی داوری ندارد!
*آقای انوشیروانی وزنه برداری ایران با 2 مدال طلا ،یک نقره و یک برنز به کار خودش در بازی های آسیایی پایان داد.نظر شما در این باره چیست؟
از لحاظ مدالی اگر بخواهیم حساب کنیم، خب نتیجه خوب ‌بود اما باید ببینیم که مسئولان چه وعده هایی داده بودند. من فکر می کنم انتظارات از تیم ملی بیشتر از این بود.کسب دو مدال طلا با وجود ستاره هایی چون کیانوش رستمی، سهراب مرادی، بهداد سلیمی یا سعید علی حسینی اصلا دور از ذهن نبود، اما داشتن 4 وزنه بردار اوتی در تیمی که همه نفراتش باتجربه هستند، یک ناکامی بزرگ محسوب می شود.
*اما مسئولان فدراسیون می گویند که این نتیجه تاریخی بوده است.
این را خودشان می گویند و توقع شان هم این بود با توجه به ستاره هایی که دارند بهتر از این نتیجه بگیرند.نکنه جالب این بود که به بعضی از اهداف مثل رکورد شکنی سهراب رسیدند اما بعضی ها را نه.مثل کنار رفتن براری.فکر می کنم آنها روی مدال براری هم حساب کرده بودند.علی هاشمی شرایط بدنی اش زیر وزنه خوب ‌نبود اما در کل خوب عمل کرد.
*در کل خیلی از پیش بینی ها درست از آب در نیامد و ۴ اوتی هم در این مسابقات در کارنامه ایران ثبت شد.
دقیقا.می خواستند با جوانی مثل مکوندی به مدال ۸۵ کیلوگرم برسند.عسکری که آن اتفاقات برایش افتاد.کیانوش رستمی هم که هر فشاری را دلش می خواهد روی کادر فنی می آورد.مقصر اصلی این اتفاق فقط فدراسیون است.آنها کیانوش را هم گول زدند.مطمئن باشید از اتفاق هایی که برای کیانوش می افتد همان حامیان اش بیشتر از همه خوشحال هستند!در ظاهر کیانوش را حمایت می کنند و در باطن از اتفاق هایی که برای او می افتد خوشحالند.حالا منتظر هستند تا کیانوش تصمیم دیگری بگیرد اما او این کار را نخواهد کرد.
*پس بر این عقیده هستید که در ماجرای رستمی همچنان فدراسیون مقصر است.
شک نداشته باشید.مقصر اصلی در قضیه کیانوش رستمی فدراسیون است. آنها کیانوش را فریب دادند. من باز هم می گویم مطمئن باشید از اتفاق هایی که برای کیانوش می افتد همین ها بیشتر از همه خوشحال هستند! در ظاهر کیانوش را حمایت می کنند و در باطن از اتفاق هایی که برای او می افتد خوشحالند.در یک‌رشته اگر‌ ورزشکار سالاری اتفاق بیفتد و رییس فدراسیون مقابل آن نایستد این لطمه به ورزش می زند.
*در بازی های آسیایی علی مرادی اعلام کرد که کیانوش رستمی را به مسابقات جهانی نخواهند برد.
این هم یکی دیگر از عوام فریبی های علی مرادی است.اگر رستمی به جهانی نمی رود به نظرم تصمیم خودش است نه علی مرادی.مرادی دارد از این شرایط به نفع خودش استفاده می کند.کیانوش نه اجازه ای گرفته و نه چیزی اما نمی خواهد در جهانی باشد.شک نکنید تصمیم خود کیانوش بوده نه علی مرادی.همانطور که وزنش را تغییر داد و با کسی مشورت نکرد این بار هم این تصمیم را خودش گرفته است. ظاهرا رییس فدراسیون دوست دارد ورزشکار سالاری در ایران باب شود.
*درباره خداحافظی بهداد از دنیای وزنه برداری حرف می زنید؟
خداحافظی تلخی بود.وزنه برداری مثل او را مردم دوست ندارند برود.اما هر آغازی یک‌پایانی دارد مطمئن هستم او خیلی روی این ماجرا فکر‌کرده است اما حدس اش را هم نمی زدیم که او در بازی های آسیایی خداحافظی کند.گمان خودم این بود که او تا ۲۰۲۰ می ماند.او یک تصمیم خصی گرفته است و باید احترام بگذاریم.بهداد ۱۰ سال در اوج بود.او نابغه ای بود که توانست رکوردهای خوبی بژند.ناملایمتی های زیادی برای او کردند.او طلا گرفت و در اوج رفت.کسی که سه مدال طلای بازی های آسیایی را گرفته یعنی اینکه ۱۲ سال در اوج بوده.
*به نظر شما چه کسی می تواند جانشین بهداد سلیمی شود.
اینکه بهداد سلیمی عنوان کرده که به خاطر جوان ها می خواهد کنار برود نشان از مناعت طبعی است که دارد.بهداد با این کار نشان داد که حواسش به وزنه برداری هست و دلش می سوزد.او جا را باز کرده است برای سایر جوان ها.مثل علی داوودی.الان فقط یکی مثل علی داوودی را داریم که فاصله اش زیاد است و باید برای المپیک روی او کار‌کنیم.خیلی باید تلاش کنیم.
*یک سوال اینکه چرا ما در مسابقات بین المللی داور نداریم؟
نداشتن لابی و نفری مهم در آسیا و جهان دلیل این اتفاق است.هر چند آن زمان هم که داشتیم اتفاقی نمی افتاد.روزی یک‌ نفر ادعا می کرد که چرا اسم ایرانی ها را برای پست های مهم و‌...نمی فرستند اما آن شخص امروز خودش رییس فدراسیون است.امروزه حق داوران ما دارد ضایع می شود.چرا نباید در المپیک و جهانی نماینده ای داشته باشیم.آیان بارها گفته ایران یک قطب وزنه برداری جهانی اشت اما چه فایده؟هیچ نفری را در فدراسیون جهانی نداریم و این خیلی بد است.پیروس دیماس اسطوره وزنه برداری در فدراسیون جهانی پشت دارد اما هیچ کدام از بچه های م نیستند.ما اسطوره های خودمان را فط تخریب می کنیم و دقیقا برعکس آن چیزی عمل می کنیم که در جهان باب است.
 
کد مطلب : ۱۴۲۳۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.