۰

رییس صداوسیما بیکار می‌ شود؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، با اشاره به مطرح شدن به برخی اظهارات در خصوص دایره شمول طرح «اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان» از جمله اینکه رئیس رسانه ملی هم مشمول بازنشستگی می‌شود، اظهار داشت: بر اساس آنچه در این طرح به تصویب رسیده و در مرحله بررسی میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، رئیس سازمان صدا و سیما مشمول حکم این قانون نیست.
وی افزود: رئیس رسانه ملی منصوب مستقیم رهبر معظم انقلاب است و این جزو اختیارات اصل ۱۱۰ قانون اساسی است و قانوگذار اصولا در قانونگذاری وارد حیطه رهبری نمی‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:  اساسا هیچ قیاسی هم نمی‌توان میان این جایگاه با جایگاه‌هایی مانند شهرداری تهران برقرار کرد؛ البته حکم طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل معاونان، مدیران کل و دیگر اجزای سازمان صدا و سیما می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اصلاحاتی که اخیرا در قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفته، عمدتا در خصوص نیروهای مسلح بوده و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم؛ البته با توجه به مجموعه اصلاحات صورت گرفته، امیدوار هستیم تایید نهایی شورای نگهبان را هم دریافت کنیم.
برکات طرح «اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان» می‌تواند برای چند نسل جریان داشته باشد
وی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان از موثرترین و کلیدی‌ترین مصوبات مجلس دهم است، تاکید کرد: برکات و آثار این مصوبه می‌تواند برای چند نسل جریان داشته باشد و روال امور اداری و مدیریتی کشور را اصلاح کند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در صورت تایید نهایی این مصوبه، دولت ۶۰ روز مهلت خواهد داشت تا تکلیف بازنشستگان مشمول این مصوبه را تعیین کند؛ در قانون اولیه نیز این مصوبه راجع به خیلی از مدیران و کارکنان دولت اجرا شد اما دامنه شمول آن محدود بود که اخیرا گسترده‌تر شده است.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در مصوبه قبلی علاوه بر نیروهای مسلح، «دارندگان اجازات خاصه از رهبر انقلاب» نیز استثناء شده بودند که در مصوبه جدید و در مشورتی که میان مجلس و شورای نگهبان شد، این جمع‌بندی صورت گرفت که دارندگان اجازات خاصه حذف شوند، چرا که ضرورتی ندارد افراد برای بقای خودشان در دستگاهها به دفتر رهبر انقلاب مراجعه کنند و مجوز بگیرند، مگر اینکه رهبر انقلاب خودشان چیزی را صلاح بدانند.
شرط بکارگیری بازنشستگان در مشاغل مشاوره‌ای
وی گفت: طبق این طرح، به کارگیری بازنشستگان در مشاغل مشاوره ای منعی ندارد؛ مشروط بر اینکه با یک‌سوم حقوق و یک‌سوم ساعت موظف دیگر کارکنان و صرفا به عنوان مشاور مشغول به کار شوند و هیچ‌گونه پست و ردیفی به آنها اختصاص داده نشود.
کد مطلب : ۱۴۲۳۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.