۰

عضو فراكسيون دانشگاه آزاد مجلس: دولت نباید دانشجویان را برای تهیه ارز آزاد به کوچه و خیابان‌ها بفرستد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
محمد فیضی با اشاره به اینکه دولت باید ارز دانشجویی را براساس قواعد مشخصی تعیین تکلیف کند، گفت: یکی از گروه‌های نیازمند واقعی ارز، دانشجویان خارج از کشور هستند و با توجه به نوسانات ارزی نباید این دانشجویان را در چنین شرایطی به حال خود رها کرد؛ درواقع ساماندهی وضعیت عرضه و ارائه ارز دولتی به دانشجویان خارج از کشور ضروری است تا نگرانی‌های ایجاد شده برای دانشجویان و خانواده‌ آن‌ها برطرف شود.
دولت نباید دانشجویان را برای تهیه ارز به کوچه و خیابان‌ها بفرستد
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص ارز به دانشجویان با نرخ بازار ثانویه، هزینه‌های این قشر را دو برابر رشد خواهد داد؛ بنابراین تخصیص ارز به دانشجویان که امروز نیمی از تحصیل خود را گذارنده و نه راه پس دارند و نه پیش ضروری است و دولت باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد، نه آنکه این قشر را به کوچه و خیابان‌ها برای تهیه ارز آزاد بفرستد.
مشخص کردن زمان برای پرداخت ارز دولتی به دانشجویان پذیرفتنی نیست
عضو فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشخص کردن زمان برای پرداخت ارز دولتی به دانشجویان پذیرفتنی نیست، افزود: تقویم آموزشی دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان با تقویم آموزشی ایران متفاوت است درواقع نباید این زمان را صرفا تا ابتدای مهرماه مصادف با سال تحصیلی ایران در نظر گرفت.
سقف مالی ارز دانشجویی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی برای دانشجویان تعریف شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت صرفا باید سقف مالی برای پرداخت ارز دولتی به دانشجویان بگذارد، اضافه کرد: سقف مالی نیز باید با توجه به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و کشوری که دانشجویان در آن مشغول به تحصیل هستند تعریف شود چراکه به یقین هزینه‌های هر دانشجو با توجه به این موارد متفاوت است لذا دادن ارز یکسان به آن‌ها قابل قبول نیست.
کد مطلب : ۱۴۲۴۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.