۰

اجرای طرح کنترل دام های منطقه جنوب کرمان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
محمد حسن کردستانی  افزود: همزمان با پایان زمان بهره‌برداری از مراتع ییلاقی جنوب استان کرمان تمام دام‌ها باید از مراتع ییلاقی خارج و در مراتع میان‌بند وارد شوند و یا با علوفه دستی تعلیف شوند که این زمان اغلب تا 20 مرداد ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ایجاد تعادل بین دام، علوفه و سایر نهاده‌ها با زمین، نیروی انسانی و منابع مالی از اهداف این طرح است تا استفاده بهینه از منابع بدون وارد شدن آسیب به پوشش گیاهی و خاک شود.
کردستانی بیان کرد: اجرای طرح مدیریت چرا اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مرتع است که به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح هم‌اکنون در مراتع ییلاقی شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و فاریاب در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: دامداران با توجه به پایان فصل چرا در مراتع ییلاقی و به منظور بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع، حسب قوانین و مقررات مربوطه باید از ورود زودهنگام احشام، دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرا به مراتع قشلاقی خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق قانون و با قاطعیت رفتار می‌شود، افزود: با معرفی این افراد به مراجع قضایی پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
کد مطلب : ۱۴۲۴۶۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.