۰

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا تمرینات نظامی را در منطقه التنف سوریه

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
در بیانیه ائتلاف آمریکایی آمده است، عملیات "اراده دشوار" تمرینی نظامی است که روز جمعه آغاز شده است.

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ سرباز آمریکایی در این رزمایش مشارکت می‌کنند و سه روز ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه تاکید شده است، این تمرینات شامل حمله از هوا به بخش‌های فوق سری است و در این تمرینات استقرار سریع نیروها و بالا بردن توانایی آنها در این زمینه و حمله به هدف از سوی نیروهای دریایی و زمینی و نفوذ فوری به هر مکانی در منطقه عملیات مشترک ائتلاف تمرین می‌شود.

ائتلاف مذکور روشن ساخته است، این تمرینات و رزمایش‌ها در منطقه‌ای محافظت شده نظامی التنف و در محدوده ۵۵ کیلومتری اطراف آن انجام می‌شود.

در این بیانیه خاطرنشان شده است، ائتلاف برای ممانعت از درگیری با همتایان روس خود با استفاده از کانال‌های مناسب جهت ممانعت از سوء تفاهم یا تنش بیشتر تلاش می‌کند.

در التنف یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سوریه قرار دارد به طوریکه آنجا عملیات آموزش و تجهیز نیروهای شورشی مخالفان سوری انجام می‌شود.

التنف در جاده دمشق-بغداد در مرزهای عراق و در مسافت نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است. این در حالی است که دولت سوریه همواره حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در خاک این کشور را رد می‌کند و آن را غیرقانونی و تجاوز می‌داند.

از سوی دیگر، شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی فاش کرد، مسکو اخیرا دو بار به واشنگتن اطلاع داده نیروهای روسی و نیروهای ارتش سوریه آماده هدف گرفتن مناطقی در سوریه هستند که در آنجا ده‌ها نظامی آمریکایی مستقر هستند.

براساس این گزارش، منابعی که این اظهارات را به طرف روس نسبت داده‌اند به این شبکه گفته‌اند، روسیه تاکید کرده افراد مسلح شورشی در مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا هستند.

سی‌ان‌ان افزوده است، نگرانی‌هایی در واشنگتن به وجود آمده مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی در صورت حمله روسیه در معرض خطر هستند.

این شبکه در ادامه می‌آورد، طرف آمریکایی هشدارهایی به مسکو داده که نباید حضور نیروهای نظامی آمریکا را به خطر بیندازد و حمله‌ای به آنها داشته باشد.  

سی‌ان‌ان گزارش داده است، واشنگتن شدیدا نگران امنیت نیروهای امنیتی‌اش در پایگاه التنف در استان حمص است.

طبقه اطلاعات به دست آمده، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روس‌ها می‌توانند از جنگنده و کشتی جنگی در بخش شرقی دریای مدیترانه برای حمله به افراد مسلح استفاده کنند.

طبق اظهارات منابع،‌ در صورت حمله دقیق روسیه این امر منجر به رویارویی با مشارکت غیرعمد نیروهای آمریکایی می‌شود.
کد مطلب : ۱۴۲۴۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.