رئيس قوه قضاييه : برخی فکر کردند بست بنشینند عقب‌نشینی می‌کنیم

20 شهريور 1397 ساعت 9:00

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی پیشاپیش فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: امروز خط مواجهه موحّدان پاکباخته با ظالمان و اشقیا نیز همان خط و مسیر عاشوراست، باطن جرمهایی که امروز سلطه جهانی مرتکب می شود، همان خودخواهی ها و حب سلطه بر عالم است که در دشمنان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجود داشت.


آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی پیشاپیش فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: امروز خط مواجهه موحّدان پاکباخته با ظالمان و اشقیا نیز همان خط و مسیر عاشوراست، باطن جرمهایی که امروز سلطه جهانی مرتکب می شود، همان خودخواهی ها و حب سلطه بر عالم است که در دشمنان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجود داشت. اینکه کشوری مثل آمریکا هر کس را باب میلش نباشد تهدید و تحریم کند و از قدرتی که به واسطه ثروت کشورهای جهان سوم به دست آورده علیه همان کشورها استفاده کند، همان تفکر و عملکردی است که در مقابل فرهنگ عاشورا قرار دارد.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اگر خط جهاد و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را دنبال کنیم، سلطه گری از بین می رود. امروز می بینیم مسیر آن عده قلیلی که با اخلاص در راه حق تعالی تسلیم شدند چگونه هر روز بیش از گذشته قلوب بیشتری را جذب می کند؛ چنانکه در کل عالم، حرکتی مثل راهپیمایی اربعین نمی بینیم که بدون دخالت دولتها، چنین جمعیت عظیمی به عشق زیارت مضجع نورانی اباعبدالله و دیگر اهل بیت علیهم السلام حرکت کنند اما نصیب دشمنان ابا عبدالله الحسین (ع) چیزی جز لعن نیست و هیچکس از یزید خبیث به نیکی یاد نمی کند.
خطبا و مداحان، معارف دینی مردم را عمق ببخشند
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عبرتهای عاشورا همچنان برای همه حق طلبان، جاری و قابل بهره مندی است، خط جهاد و شهادت را که ستون های فرهنگ عاشورا هستند، برای مقابله با سلطه جهانی عصر حاضر بهترین مسیر توصیف کرد و یادآور شد: از بستر ماه محرم باید برای تزکیه روح خود و همچنین پالایش جامعه از منکر و ترویج معروف استفاده کنیم. خطبا، اهل منبر و مداحان نیز باید تلاش کنند که در این ایام، به معارف دینی مردم عمق ببخشند و احساس انس و محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام را تقویت کنند و به ویژه از بیان برخی سخنان بی اساس و آنچه که موجب ایجاد تفرقه در جامعه می شود، به طور جدی پرهیز کنند.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان، جنگ رسانه ای دشمن را امری بسیار قابل توجه دانست و گفت: دشمن در حال پیشبرد یک جنگ اقتصادی تمام عیار به پشتوانه جنگ رسانه ای است. امروز در کشور ما هیچگونه کسری از حیث توانایی واردات کالا وجود ندارد اما جنگ رسانه ای دشمن که برخی در داخل متاسفانه دانسته یا ندانسته با آن همراهی می کنند، موجب می شود برخی کاستیها برجسته شود و وضع بازار ارز یا کالا به گونه ای شود که در ماههای اخیر شاهد آن بودیم. البته لزوم به کارگیری تدبیرهای لازم برای جلوگیری از چنین شرایطی را انکار نمی کنیم اما به هر حال نباید از جنگ تمام عیار رسانه ای دشمن غفلت کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: مردم، مسئولان و نخبگان نباید به کشورهای سلطه مجال چنین تحرکاتی را بدهند. این کشورها، مساله رسانه و قدرت ناشی از آن را به خوبی شناخته اند و در هر کشوری که خواسته اند وضعیت را نابسامان کنند، از همین ابزار رسانه استفاده کرده اند؛ چنانکه در برخی کشورهای آمریکای لاتین با همین ابزارها، ملت هایی را که برای خود، دولت مستقل داشته اند به سلطه درآورده و دیکتاتورهایی را بر سر کار آورده اند.
 


کد مطلب: 142583

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/142583/رئيس-قوه-قضاييه-برخی-فکر-کردند-بست-بنشینند-عقب-نشینی-می-کنیم

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir