آیا مالیات حباب سکه را از بین می برد؟

20 شهريور 1397 ساعت 14:49

در پی اعلام در نظر گرفتن مالیات برای خرید بیش از ۲۵ سکه، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: این اقدام حباب قیمت سکه را می‌شکند و عدالت برای خرید آن برقرار می‌شود.


 در پی نوسانات بازار سکه و ارز صبح امروز تقوی‌نژاد - رییس سازمان امور مالیاتی - اعلام کرد که در مورد خرید سکه تا ۲۵ عدد معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است و بیش از آن بر اساس یک جدول میزان مالیات آنها مشخص شده است؛ به طوریکه برای ۱۰۰۰ سکه می‌توانیم تا ۳۵ درصد مالیات بگیریم.
سکه
در این راستا محمد کشتی آرای - عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر - درباره تاثیرگذاری این تصمیم بر بازار سکهگفت: این اقدام می‌تواند حباب قیمت سکه را بشکند و ارزانی آن را در پی داشته باشد، چراکه دیگر کسی نمی‌تواند با پول‌های باد آورده تعداد زیادی سکه بخرد و با قیمت و بازار آن بازی کند.
وی افزود: گرچه تصمیمات اتخاذ شده در شرایط اصلاح وضعیت اقتصادی که امروز نیز در آن قرار داریم ممکن است تلاش برای سعی و خطا کردن روش‌ها و راهکارهای گوناگون باشد اما باید منتظر باشیم و ببینیم که تاثیر واقعی این اقدام که البته پیش از این نیز اعلام شده بود بر بازار سکه چیست؟
کشتی آرای گفت: آنچه مسلم است اینکه عدالت در بازار سکه رعایت می‌شود و همه مردم می‌توانند به عنوان متقاضی در این بازار اقدام به خرید و فروش کنند، چراکه دیگر کسی نمی‌تواند ۳۵ هزار سکه بخرد و به کس دیگری حتی یک سکه هم نرسد. البته از سوی دیگر نیز با توجه به شفاف شدن خرید و فروش معاملات در بازار سکه می‌تواند تاثیر مثبتی روی این حوزه بگذارد و امیدوار باشیم که قیمت سکه با این سیاستگذاری متعادل شود.
 


کد مطلب: 142600

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/142600/آیا-مالیات-حباب-سکه-بین-می-برد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir