۰

چه افرادی با کارهای دولت مخالف‌اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸
الیاس حضرتی اظهار کرد: سفر به مجامع بین‌المللی خصوصا جلسات سازمان ملل که همه روسای جمهور کشورهای مختلف و مقامات ارشد کشورها در آنجا حضور دارند، فرصت مغتنمی است که معمولا سران کشورها از آن استفاده می‌کنند. اگر هرکدام از سران بخواهند دیدارهای دوجانبه و چندجانبه‌ای با یکدیگر برگزار کنند، نیازمند تشریفات پیچیده، مقدمات دقیق و انجام سفرهایی است که وقت‌گیر و هزینه‌بر است اما اینکه در یک زمان و مکان بتوان با ۳۰ الی ۴۰ هیات عالی خارجی ملاقات کرد، فرصتی است که کم پیش می‌آید و باید از آن استفاده کرد.
الیاس حضرتی
وی افزود: قطعا اینکه ما بخواهیم ۱۹۰ کشور موجود در دنیا را در شخصیت عهدشکنی مثل ترامپ خلاصه کنیم، دید ناقص و نارسی است چرا که موضوع سازمان ملل، موضوع ترامپ نیست. سازمان ملل یک مجموعه بین الملل جهانی است که فرصت طلایی را در اختیار سیاستمداران و رئیس جمهور ما قرار داده و هیچ وطن پرست و علاقه‌مند به نظامی نیست که توصیه کند که این فرصت را از دست بدهیم که خود را منزوی کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت طلایی حضور در سازمان ملل برای پیشبرد منافع ملی خاطرنشان کرد: اتفاقا می‌توان از تریبون سازمان ملل برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی در دنیا، مسائل مربوط به خاورمیانه، برجام، پایبندی ایران به تعهداتش با توجه به مستندات آژانس و همچنین عهدشکنی‌ آمریکایی‌ها و ظلمی که آنها انجام می‌دهند، استفاده کرد.
حضرتی تصریح کرد: افرادی که با حضور رئیس جمهور در سازمان ملل مخالف هستند، با تمام کارهای دولت، کوچک و بزرگ، داخلی و خارجی، سیاسی و اقتصادی و با شخص رئیس دولت مخالف هستند. آنها با حضور در مجامع بین‌المللی و دیپلماسی تحرک در دنیا مخالفند و دید محدود و تنگ‌نظرانه‌ای دارند. تصور می‌کنند باید به خودمان مشغول باشیم ضمن اینکه در داخل هم همه افراد، جریانات و گروه‌ها را معاند، معارض، فاسد و جاسوس می‌دانند. مگر تعداد اندکی که آنها را جزو حلقه خودی‌ها به شمار می‌آورند.
 
کد مطلب : ۱۴۲۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.