۰

قریبیان در زندان ابن‌زیاد، سلطانی در اسکله الامیه

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
قریبیان در زندان ابن‌زیاد، سلطانی در اسکله الامیه
با آغاز ماه محرم، مجموعه فیلم‌های سینمایی که قرار است پنج‌شنبه و جمعه از شبکه‌های مختلف سیما پخش شوند، شامل آثار دفاع مقدس، تاریخ اسلام، فیلم‌هایی با مضامین معنوی یا ملودرام‌ها هستند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «سبز به رنگ زمرد»، «شب بارانی»، «یک تابستان پرهیجان»، «سفیر»، «لب دریا»، «آن‌سوی اقیانوس»، «دستکش»، «محیا»، «محافظ»، «حداکثر محکومیت»، «شهرت اسب‌ها»، «یتیم‌خانه ایران»، «رویای شفاف»، «استشهادی برای خدا»، «تنهایی»، «تراکتور خاکستری 2»، «هوآمولان» «تشخیص قتل»، «روزی که مینا گم شد»، «مرد خاک»، «دنیای مخفی آریئتی»، «صدای پای من»، «رودخانه ویند» و «افق»، پنج‌شنبه و جمعه 22 و 23 شهریور از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.
جدا از فیلم‌های بالا که در ادامه مطلب، توضیح بیشتری در موردشان داده خواهد شد، شبکه نمایش هم مثل هر روز، شاهد پخش چند فیلم سینمایی است. «طوفان سفید»، «درخت پرتقال شیرین من» و «ترون»، پنج‌شنبه 22 شهریور در ساعت‌های 11، 19، 21 روی آنتن این شبکه می‌روند. همچنین فیلم‌های «جزیره شاتر»، «نمک حلال» و «اراده قوی»، جمعه 23 شهریور در ساعت‌های 15، 17 و 21  از شبکه نمایش پخش می‌شوند.
شبکه یک
-  فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی، پنج‌شنبه 22 شهریور ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی رابعه مدنی، رحمان باقریان و علیرضا جعفری خواهیم دید: «جنگ چند سالی است به پایان رسیده و مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته و هر روز وارسی می‌کند به امید آن روز که پسرش بازگردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه‌ای بر پا کرده و نذر می‌کند تا فرزندش به آغوشش برگردد. اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می‌شود. او نگران ادای دین‌اش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می‌رساند...»
- فیلم تلویزیونی «شب بارانی» به کارگردانی نادر مقدس، جمعه 23 شهریور ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «رحمان، جوان معتمد روستا در اثر تصادفی می‌میرد. همسرش مهدخت در فراق او با تلاش زیاد کارهای زندگی و کشاورزی را ادامه می‌دهد. محرم نزدیک است. اسماعیل نوحه‌خوان جوان روستا اعلام می‌کند که نمی‌تواند امسال به جای پدرش (صادق) در روز عاشورا نوحه‌خوانی کند. پیگیری مرگ رحمان توسط مهدخت و پاسگاه آنها را به سرنخ‌هایی می‌رساند. مهدخت متاثر از فضای محرم، به گذشت و بخشش می‌اندیشد...»
در این فیلم آزاده شمس و محمد ساربان هنرنمایی کرده‌اند.
کد مطلب : ۱۴۲۶۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.