دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی: مبلغ یارانه پرداختی به احزاب، هزینه اجاره یک دفتر هم نمی شود

23 شهريور 1397 ساعت 16:41

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: تشکل های سیاسی برای فعالیت باید هزینه کنند، اما مبلغ یارانه پرداختی به احزاب، هزینه اجاره یک دفتر هم نمی شود.


«محمد رضا راه چمنی» با بیان اینکه کمک 2 میلیاردی دولت به احزاب مبلغ کمی است، افزود: براساس قانون احزاب و تشکل های سیاسی نمی توانند کار اقتصادی انجام دهند و منابع درآمدی احزاب از حق عضویت اعضا کسب می شود. تشکل های سیاسی برای فعالیت باید هزینه کنند، اما کمک دولت، هزینه اجاره یک دفتر هم نمی شود.
وی با بیان اینکه تشکل های سیاسی نظام را بیمه می کنند و مشروعیت آن را افزایش می دهند، افزود: احزاب در قالب پروژه ملی تلاش می کنند تا فضای گفت وگو و رقابت در کشور ایجاد شود تا مردم در انتخابات حضور گسترده ای داشته باشند.
راه چمنی با اشاره به اینکه کمک دولت به احزاب لطمه ای به استقلال تشکل ها نمی زند، افزود: مگر یارانه ای که به مطبوعات پرداخت می شود مانع استقلال رسانه ها شده است؟ یارانه دولت به احزاب هیچ منافاتی با کارکرد تشکل ها ندارد همانطور که یارانه ای که دولت به مطبوعات پرداخت می کند با رسالت رسانه ها هیچ منافاتی ندارد. 
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درخصوص نحوه تقسیم یارانه احزاب گفت: تقسیم مساوی یارانه به احزاب درست نیست بلکه این مبلغ براساس یک سری شاخص و ضوابط هایی باید پرداخت می شود. حزبی که فعالتر یا شعبه های استانی اش بیشتر است یا تارنما و نشریه دارد به دلیل هزینه بالا قطعا به کمک بیشتری نیاز دارد. 


کد مطلب: 142654

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/142654/دبیرکل-حزب-وحدت-همکاری-ملی-مبلغ-یارانه-پرداختی-احزاب-هزینه-اجاره-یک-دفتر-هم-نمی-شود

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir