۰

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی: نرخ پروازهای اربعین امسال از سال گذشته بالاتر است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
مقصود اسعدی سامانی  گفت: علی رغم دستور معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی مبنی بر واگذاری ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، بانک های عامل از اجرای آن طفره می روند.

هواپیما
وی تصریح کرد: درباره کاهش نرخ بلیت هواپیما در مهرماه اظهار داشت: نرخ‌گذاری بلیت هواپیما تابع نرخ ارز است و اگر ارز کاهش نیابد، قیمت بلیت هواپیمانیز کاهش نخواهد یافت.
وی افزود: دولت تصویب کرده تا نرخ ارز شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نرخ سامانه «نیما» باشد. ماه گذشته شرکت‌های هواپیمایی طی درخواستی از وزیر راه و شهرسازی، خواهان تخصیص ارز بر اساس نرخ سامانه «نیما» به ایرلاین‌ها بودند و وزیر راه نیز طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، درخواست آنها را مطرح کرد که معاون اول رئیس جمهور بر اساس درخواست وزیر راه و شهرسازی، به بانک مرکتزی دستور داد تا ارز مورد نیالز بخش حمل و نقل در همه شقوق آن از جمله حمل و نقل هوایی بر اساس نرخ سامانه «نیما» باشد اما متاسفانه ارز نیمایی تاکنون تعلق نگرفته است.
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که چرا نرخ ارز تخصیصی به ایرلاین‌ها بر اساس سامانه «نیما» نیست، گفت: بانک‌ها چندان مایل نیستند دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهور اجرایی شود و به بهانه‌های مختلف از جمله اینکه باید از سازمان هواپیمایی کشوری معرفی‌نامه بیاورند، اجرای آن را به تعویق انداخته‌اند.
شیطنت پتروشیمی ها برای فروش ارز در سامانه نیما 
وی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی و مانند آنها که قرار است در سامانه «نیما» ارز عرضه کنند، بر اساس دستورالعمل این سامانه تا ساعت ۱۶ می‌توانند ارز دریافتی خود را در این سامانه به فروش برسانند ولی عملاً تا این ساعت اجرای آن را به تعویق می‌اندازند تا درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای خرید ارز از سامانه «نیما» بی‌پاسخ بماند. بارها ایرلاین‌ها درخواست خود را در سامانه «نیما» اعلام و حتی مبلغ ریالی آن را هم واریز کرده‌اند اما ارز مورد نیاز تعلق نگرفته است.
به گفته اسعدی سامانی، دولت باید برای بهبود سازوکار عرضه و فروش ارز در سامانه نیما راهکاری بیاندیشد. شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند از این سامانه ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 
کد مطلب : ۱۴۲۶۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.