۰

روحانیت به ورود سیاست در عزاداری‌ها چه واكنشي نشان مي دهد؟!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
روحانیت به ورود سیاست در عزاداری‌ها چه واكنشي نشان مي دهد؟!
غلطيدن در جناحها به صلاح مجالس عزاداري نيست
غلطيدن در جناحها و به نفع آنها در مجالس سخنراني کردن به صلاح مجالس عزاداري نمي‌باشد.
نبايد خطيبان و واعظان اهل بيت(ع) در مراسم‌هاي عزاداري خودبه نفع فلان کانديدا تبليغات کنند که اين مسئله باعث ضايع شدن مجلس و فروپاشي ارزشهاي عزاداري خواهد شد...
ایت الله مکارم شیرازی
آيت‌الله ابراهیم اميني:
شعارهاي تند زيبنده مجالس اباعبدالله نيست

تقاضاي من از همين عزيزان{مداحان و منبريها} اين است که مردم را به وحدت دعوت کنند. به کنار گذاشتن اختلافات دعوت کنند. مردم را خوش بين به يکديگر کنند. کاري نکنند که به اختلافات دامن زده شود و زيادتر شود و نشود ديگر جلوي آن را گرفت. تلاش کنند هر چه مي‌توانند بين مردم الفت و محبت ايجاد کنند.

جناح هاي سياسي و هيئت ها سعي کنند که در اين مراسم اباعبدالله اين مراسم مقدس را به يک حرکاتي که زيبنده نيست آلوده نکنند. از شعارهاي تند و تفرقه انگيز جدا اجتناب کنند. و اين ها غير از تفرقه چيز ديگري نيست. نکشيد مجالس مقدس اباعبدلله را به شعارها و مجالس اينجوري که زيبنده مجالس اباعبدالله نيست.

قطعا خود اباعبدالله هم راضي نيست... {اميدوارم}حداکثر استفاده را از اين مجالس ببريم . مجالسمان آلوده به مسايل سياسي نباشد. مجالسمان خاص گريه براي اباعبدالله باشد.
حجت‌الاسلام مسعود عالی:
روي مصاديق انگشت گذاشتن ناشی‌گری است

در اینكه مداح نباید از مسائل سیاسی دور باشد، شك نیست؛ چون دیدگاه نابی كه امام (ع) ارائه داد و ما آن را دیدگاه اهل بیت (ع) می‌دانیم، چه در مداحی و چه در سخنرانی باید بیاید؛ منتهی گاهی افراط می‌شود. گاهی دیدگاه‌های خاص اعمال می‌شود. گاهی روی مصادیق انگشت گذاشته می‌شود؛ نه معیارها. اینها ناشی‌گری است.

طبیعی ‌است، مردم به مسائل سیاسی حساس هستند، می‌فهمند و واکنش نشان می‌دهند. زبانی است كه منطق روی آن نیست. مسائل را احساسی بیان‌كردن، مداحی را تخریب می‌كند؛ وگرنه در اینكه نهضت عاشورا به قول حضرت امام (ره) بعد سیاسی‌اش مهم است، شكی نیست. معیار قراردادن آن عیبی ندارد. اشعاری كه ظلم‌ستیز باشد و حتی معیارهای اجتماعی را مطرح كند، خوب است؛ ولی به مصادیق واردشدن، ضربه می‌زند.
کد مطلب : ۱۴۲۷۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.