۰

ديدار روحاني و ترامپ به سرانجام مي رسد؟!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
ديدار روحاني و ترامپ به سرانجام مي رسد؟!
هر چه به روز سفر روحانی به نیویورک و شرکت او در مجمع سالانه سازمان ملل نزدیک می شود، اخبار جالب و البته مشکوکی از سوی امریکا و البته با مدیریت نزدیکان ترامپ و شخص او مخابره می شود. اخباری که قصد دارد این موضوع را القا کند که تیم ایران به دنبال نزدیک شدن به ترامپ و بلکه دیدار با او است.
روحانی و ترامپ
هیلی بازی را عوض کرد

این بازی ابتدا با خبر نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل در مورد ریاست ترامپ در شورای امنیت و مطرح کردن موضوع ایران بیرون آمد. هیلی آن روز گفت رئیس جمهور ایران هم می تواند در این جلسه شرکت کند. اما وضعیت تغییر کرده و برنامه شرایط جدیدی پیدا کرده است.
حال گفته می شود روز ۲۶ سپتامبر شورای امنیت سازمان ملل جلسه ای برگزار می کند که موضوع آن عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی است و به صورت بریفینگ برگزار می شود یعنی تنها اعضای شورای امنیت امکان حضور در این جلسه را دارند و در ابتدا یکی از اعضا در خصوص موضوع جلسه «بریف» یا خلاصه ای ارایه می دهد و سپس اعضا در این مورد به بحث می پردازند. دلیل تغییر نوع جلسه به نظر می رسد به این خاطر است که در این مدل لزومی برای وقت دادن به ایران نیست و تنها اعضا می توانند ایراد سخن کنند.
نیکی هیلی که ابتدا موضوع جلسه شورای امنیت را در مورد ایران اعلام کرده بود، به تازگی در یک نشست خبری درباره چرایی تغییر موضوع شورای امنیت که 26 سپتامبر (چهارم مهر) با حضور ترامپ برگزار می شود، گفته است تلاش ما بر این است که موضوعات مختلفی که در جهان با آن مواجه هستیم را مطرح کنیم.
وی مدعی شده است: ایران همچنان یک مشکل در هر نقطه خطرناکی در جهان است. هیلی ادامه داد: به نظر می رسد در همه این مناطق رد ایران دیده می شود، بنابراین وقتی درباره ایران صحبت می کنند، درباره گروه های نیابتی و کارهایی که برای بی ثباتی در خاورمیانه انجام می دهند هم صحبت می شود و یقینا در راس مسایل قرار دارد.
کد مطلب : ۱۴۲۸۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}