۰

روس ها گردشگر به ماه مي برند؟!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
با توجه به شرایط موجود, بلیط سفر به ماه برای هر گردشگر که در سال‌های قبل 120 میلیون دلار اعلام شده بود به حدود 150 تا 180 میلیون دلار افزایش خواهد یافت که البته امری طبیعی است. در گذشته نیز شاهد چنین افزایش قیمت در مورد گردشگران بودیم بطور مثال هلن شارمن با 12 میلیون دلار به میر سفر کرد, دنیس تیتو برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی 20 میلیون دلار پرداخت اما نرخ بلیط سارا برایتمن، خوانندۀ انگلیسی 52 میلیون دلار تعیین شده بود.
در این سفر یک فضانورد حرفه‌ای و دو "همسفر" حضور خواهد داشت. در مورد پرواز به مدار ماه باید گفت که از فرایند بسیار پیچیده‌تری نسبت به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده خواهد شد به این ترتیب که یک موشک سایوز-2 برای پرتاب سفینه فضایی سایوز ام.اس از پایگاه بایکونور مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سپس یک موشک آنگارا از پایگاه واستوچنی راهی مدار زمین می‌شود تا موتور موشکی مورد نیاز رسیدن به مدار ماه و بازگشت به سوی زمین را در مدار به ناو سایوز برساند.
بعد از الحاق این دو قسمت, سایوز به طرف ماه حرکت می‌کند. مسافران ماه, در مداری به ارتفاع چند صد کیلومتر این کره را دور خواهند زد و بعد به طرف زمین بر می‌گردند. بنا به گفته کارشناس انرگیا سفر باید حدود یک هفته طول بکشد.
در سال 2017، ولادیمیر سولنسف سرپرست انرگیا گفته بود که چند نفر علاقمندی خود برای سفر به ماه و پرداخت 120 میلیون دلار را به این شرکت اعلام کرده‌اند و انجام چنین سفری طی سال‌های 2021-2022 به شرط به روز شدن ناو کیهانی سایوز امکان پذیر خواهد بود و حدود 500 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.
دیمیتری راگوزین رئیس روسکاسموس نیز چندی قبل اعلام کرد امکان پرواز به ماه با ناو سایوز، بستگی به توسعه و تکمیل سفینه جدید روسیه فدراتسیا دارد.
شرکت آمریکایی اسپیس ایکس چند سال پیش گفته بود که تا پایان سال 2018 دو گردشگر را با ناو دراگون به ماه خواهد برد. این شرکت به تازگی اعلام کرد که اولین مسافر تجاری سیستم حمل و نقل موسوم به موشک بزرگ فالکون (Big Falcon Rocket)، برای سفر به ماه, میلیادر ژاپنی یوساکو مائزاوا(Yusaku Maezawa) خواهد بود. طبق گفته ایلان ماکس مالک شرکت اسپیس ایکس، پرواز چهار تا پنج روز طول خواهد کشید. او برای این سفر تاریخی را مشخص نکرده است، اما گردشگر فضایی خود گفته که در سال 2023 اتفاق خواهد افتاد. اسپیس ایکس مبلغی را که مائزاوا برای سفر هزینه می‌کند را افشا نکرده است.
 
کد مطلب : ۱۴۲۸۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.