۰

اكبري : روحاني برنده دوئل شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
اكبري : روحاني برنده دوئل شد
سخنرانی روسای جمهور ایران و آمریکا پایان یافت، سخنرانی‌ای که با حواشی بسیار برای دونالد ترامپ و تمسخر حضار تمام شد. سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز با پیام و پاسخ قاطع وی به گزافه گویی های ترامپ پایان یافت که البته با بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری آمریکا همراه شد. در این باره دکتر علیرضا اکبری کارشناس ارشد مسائل راهبردی به خبرآنلاین گفت: «حقیقت اینست که، حضور و ارائه‌ای موثرتر، نافذتر و دقیق‌تر از انچه که امروز آقای روحانی در مجمع عمومی ملل متحد ارائه کرد، قابل تصور نبود. »

بنیانگذار "پژوهش های راهبردی تصمیم" با اشاره به سخنرانی دقیق رئیس جمهور  درباره مواضع کشورمان در قبال ایالات متحده، بیان داشت: «نطق روحانی، مملو از عبارات محکم، موثر، بجا و اقناع کننده بود. مواضع رسمی او نسبت به ایالات متحده، بیش از آنکه ناظر بر مسائل موقعیتی و گذرا و ایذایی باشد، ساختارگرایانه و اصولی و متوجه بنیان‌های ضد حقوقی و نقد موثر رویکردهای یکجانبه‌گرایانه دولت آمریکا بود.»
 

معاون اسبق وزیر دفاع در دوره اصلاحات درباره نحوه سخنرانی گفت: 
«مباحث اختلافی را در یک چارچوب قانونی و مستظهر به ساختار مشروع حقوق بین‌الملل با ذکاوت و ظرافت فوق‌العاده طراحی و ارائه نمود.  یک هجوم دلنشین و قابل دفاع، به نحوی که هر پاسخ طرف مقابل، او را در موضع عکس‌العمل و ضعف قرار می‌دهد. 

قرار دادن دولت امریکا، در وضعیت مواجهه با ساختارها و روند‌های مقبول بین‌المللی و سخن گفتن از موضع فراتر از رئیس یک دولت، بلکه مدعی مقبول سیستم پذیرفته شده بین‌المللی، روحانی را نه فقط از ترامپ، بلکه از تمام دیگر سخنرانان این مجمع، بالاتر قرار داد. 
کد مطلب : ۱۴۲۹۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.