۰

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: مذاکره جان کری با ایران بی‌احترامی به آمریکا بود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸
هیلی گفت: «آنچه کری انجام داد، نه تنها بی‌احترامی به آمریکا بود، بلکه برای آمریکا مضر نیز بود.»نیکی هیلی: مذاکره جان کری با ایران بی‌احترامی به آمریکا بود وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «هنگامی که ما آنجا نشسته‌ایم و تلاش می‌کنیم به گونه‌ای ایران به میز مذاکره بیاید که بداند باید آزمایش موشک‌های بالستیک متوقف شود، باید حمایت از تروریسم متوقف شود، باید فروش تسلیحات به حوثی‌ها پایان یابد، یک آمریکایی دیگر برود و بگوید نگران این‌ها نباشید؛ این اقدامی کاملا غیرآمریکایی است.»
این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که کری اعلام کرد با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در ارتباط است. کری متذکر شده است در حال «ارائه نکات آموزشی» به ایران درباره چگونگی رفتار با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیست. با این حال، ترامپ مذاکرات کری با ایران را «غیرقانونی» خوانده و مدعی شده است این اقدامات، به مردم آمریکا آسیب می‌رساند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز این مذاکرات را «بیش از حد نامناسب» خوانده است. جان کری با بیان این‌که هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا، پس از پایان دوران کاری خود در کاخ سفید، با همتایان خارجی سابق خود در ارتباط است، از خود دفاع کرده است.
هیلی در ادامه این مصاحبه ضمن انتقاد از مواضع فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و این اتحادیه درباره برجام، مدعی شد بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در حال حاضر، ایران است.
 
کد مطلب : ۱۴۲۹۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.