۰

نايب رئيس انجمن اقتصاددانان : اروپا به خاطر ایران در روابط با امریکا ریسک نمی‌کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
نايب رئيس انجمن اقتصاددانان : اروپا به خاطر ایران در روابط با امریکا ریسک نمی‌کند
لطفعلی بخشی در گفت‌و گو با خبرآنلاین اظهار کرد: ترامپ صحبت‌های قبلی خود را تکرار کرد و وعده داد که ابعاد تحریم‌ها را گسترش خواهد داد و این فشار را تداوم خواهد بخشید در واقع همان گونه که انتظار می رود،‌ وی سخن گفت .در مقابل روحانی نیز بحث را از مبنای دیگری پی گرفت که خلف وعده کردید و اول باید خلف وعده‌ها را جبران کنند. 

لطفعلی بخشی
وی افزود: البته سخنرانی روحانی هوشمندانه بود اما باید توجه داشت در آن جلسه بحث مقایسه هوش مطرح نیست بلکه بحث قدرت مهم است برای نمونه ترامپ بدون داشتن متن و نوشته سخنرانی کرد و مسلط بود و با همه شوخی کرد و وقتی به او خندیدند راحت از این مساله گذشت و به عنوان یک ابرقدرت خود را معرفی کرد و برای دولت خود نسبت به دولت‌های قبلی ایالات متحده کلی امتیاز قایل شد. 
وی تصریح کرد: روحانی نیز بحث‌های همیشگی را تکرار کرد و حرف جدید نزد؛ او در واقع گلایه‌ها را مطرح کرد. 
وی گفت: بحثی که ترامپ و روحانی مطرح کردند در اصل تداوم مسیری است که در چند ماه گذشته بوده و هیچ تحول خاصی در این زمینه صورت نخواهد گرفت به عبارت دیگر متاسفانه صحبت‌های این ۲نفر به عنوان مسوولان دوکشوری که اکنون در تناقض با یکدیگر هستند،‌ نوید بخش هیچ‌گونه کاهش تهدیدات و ... نبود و در واقع ادامه روندی است که در چند ماه گذشته داشته‌ایم . 
اروپا به خاطر ایران در روابط با امریکا ریسک نمیکند 
 عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه تهران درباره توافق ۱+۴ و واکنش‌های دولتمردان امریکایی توضیح داد:‌ اتحادیه اروپا در واقع می‌خواهد که در مقابل ترک‌تازی امریکا بایستد اما اینکه تا کجا قدرت دارد و تا کجا منافعش ایجاب می‌کند،‌ مشخص نیست. باید توجه داشت اتحادیه اروپا با امریکا منافع اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد و صادرات اروپا به امریکا برابر با یک هزار و ۲۰۰میلیارد دلار است و این یعنی بخش وسیعی از نیروی کار اروپا کار می‌کند و کالای تولیدی به امریکا صادر می‌شود بنابراین اروپا به خاطر ایران نمی‌تواند ریسک کند و با امریکا درگیر شود و ما باید متوجه این مساله مهم باشیم. 
وی ادامه داد: ولی اتحادیه اروپا در عین حال سعی می‌کند در حدی که تحمل امریکا اجازه می‌دهد،‌تلاش کند دست به مانورهایی بزند ولی به نظر بنده آنچه پمپئو و بولتون در مقابل این ژست اروپایی‌ها گفتند،‌عکس‌العمل بسیار شدیدی بود. 
بخشی خاطر نشان کرد: باید دید این عکس‌العمل شدید را اروپایی‌ها چگونه جواب می‌دهند. 
کد مطلب : ۱۴۲۹۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.