۰

نوری همدانی : حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با قرارداد FATF مخالفت کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: توجه همیشگی حوزه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه لازم است؛ چراکه نظام ما بر اساس اسلام به وجود آمده و نمی‌توان بی‌توجه بود.
وی با بیان اینکه مردم می‌گویند نظام را شما به وجود آوردید و باید به مسائل جامعه نظارت داشته باشید، گفت: امروز جریانات سکه، دلار، خودرو و ... اضطراباتی را در جامعه به وجود آورد است که باید نظارت بر آن داشت.
این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند: «لا یَستَغنی أهلُ کُلِّ بَلَدٍ عَن ثَلاثَةٍ - یَفزَعُ إلَیهِم فِی أمرِ دُنیاهُم وآخِرَتِهِم، فَإِن عَدِموا ذلِکَ کانوا هَمَجاً: فَقیهٍ عالِمٍ وَرِعٍ، و أمیرٍ خَیِّرٍ مُطاعٍ، و طَبیبٍ بَصیرٍ ثِقَةٍ/ مردم هیچ آبادی‌ای از سه گروه، بی‌نیاز نیستند که در کار دنیا و آخرت خویش به ایشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، شوربخت باشند: فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکار و فرمان‌روا، و طبیب آگاه و مورد اعتماد».
وی با اشاره به قرارداد FATF گفت: یکی از قراردادهایی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، قرارداد FATF است که جزو قراردادهای عبری، عربی و غربی است.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این قرارداد دارای چندین ماده است که می‌خواهند برای جلوگیری از تروریست و ... قاعده‌ای وضع کنند که تا همه هم پیمان شوند؛ اما اختیار را در دست کسانی می‌دهند که تحریم کنندگان ما بوده و با اسرائیل موافق هستند؛ متأسفانه این افراد طرف قرارداد ما هستند و باید با آنان هم پیمان شویم.
وی یادآور شد: اعضای این قرارداد اسرائیل کودک کش اخلالگر و عربستان سعودی را تروریست نمی‌داند؛ اما حزب الله لبنان را تروریست می‌دانند؛ این کارها نقشه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است و مجلس و وکلای ملت باید مراقب باشند که این قرارداد شبیه برجام نشود.
این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۱۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.