۰

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد: نگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع لوایح، حل مسئله است نه ایجاد مانع

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد: نگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع لوایح، حل مسئله است نه ایجاد مانع
مجلس شورای اسلامی پس از بررسی هایی که انجام داد، هفته گذشته «لایحه پالرمو» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی» را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد. درباره سرنوشت این دو لایحه با حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفتگو کردیم.
غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره نگاه غالب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولایحه «پالرمو» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی» به خبرآنلاین گفت: نگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع حل مسئله است، نه نگاه ایجاد مانع؛ البته این دو لایحه تا روز شنبه هفتم مهر هنوز تحویل دبیرخانه نشده بودند.
وی افزود: انشاءالله این دو لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برسند، با فوریت برای بررسی در دستورکار قرار می گیرند تا نظر این نهاد حاکمیتی اعلام شود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سرنوشت راهکار ویژه مالی اروپا برای ایران در صورت عدم تصویب و قانونی شدن لوایح چهارگانه مربوط به FATF گفت: اصولا این طور نگاه کردن به مسئله قابل قبول نیست. نظام جمهوری اسلامی ایران بنای لجبازی با مناسبات بین المللی اقتصادی ندارد. 
وی ادامه داد: بنای ما این است که بدون آنکه هزینه های اضافی بپردازیم و بدون آنکه اطلاعات محرمانه کشور دراختیار بیگانگان قرار گیرد، ما ارتباطات اقتصادی خودمان را با جهان داشته باشیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به کسانی که می گویند «قانون نشدن لوایح چهارگانه مربوط به FATF به انسداد راهکار ویژه مالی اروپا برای ایران می انجامد» اظهار کرد: کسانی که چنین حرفی می زنند، ظاهرا تصور می کنند، بناست که این لوایح قانون نشود اما ما چنین تصوری نداریم.
غلامرضا مصباحی مقدم
وی در پاسخ به کسانی که می گویند «مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو موضعگیری جداگانه با لایحه پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی مخالفت کرد بنابراین ارسال دو لایحه یادشده به مجمع، حکم بایگانی آنها را دارد» گفت: حتما این سخن نابجایی است چراکه مجمع هیچ موضوعی مخصوصا مسائل حساس اینچنینی را بایگانی نمی کند. بنای مجمع تشخیص مصلحت نظام جستجوی راه حلی است که نه برای نظام مشکل بیافریند و نه دندان طمع دشمنان را تیز کند.
مصباحی مقدم درباره تأثیر پذیرفتن اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از طومارنویسی و تجمعات اعتراضی و خیابانی مخالفان الحاق به FATF بیان کرد: اگر بنا بود اعضای مجمع تحت تأثیر افرادی قرار بگیرند که نگاه شان کارشناسانه نیست، حتما عضو مجمع نمی شدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس می گویند درباره تصویب لوایح FATF پیامک های تهدیدآمیز دریافت می کنند، آیا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامک های تهدیدآمیز دریافت می کنند؟ گفت: از بقیه اعضای مجمع خبر ندارم اما خود چنین پیامک هایی را دریافت نکردم.
کد مطلب : ۱۴۳۱۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.