۰

خروجی 7 ساعته جلسه غیر علنی چه بود؟

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹
خروجی 7 ساعته جلسه غیر علنی چه بود؟
هفته ای که گذشت هفته ای پر از حرف و حدیث برای بهارستانی ها بود. از همان اولین جلسه آغاز هفته که قرار بود cft مطرح شود اما نشد و ماند برای روز دیگر گرفته تا دعواهای داغ موافقان و مخالفان خارج کردن لایجه مبارزه با قاچاق؛ هرچند اینها بخشی از بحث های جلسات علنی بود اما ساعاتی که نمایندگان جلسات پشت پرده داشتند هم کم نبود. از 12 ساعت جلسه این هفته خانه ملت 7 ساعت آن پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد که بر اساس آنچه برخی نمایندگان می گفتند در دو ساعت جلسه غیر علنی روز یکشنبه خط و نشانی برای انها کشیده شده است که هر کسی محتوای جلسات غیر علنی را به بیرون درز دهد سروکارش با هیات نظارت نمایندگان است. روز سه شنبه هم که سه ساعت تمام نمایندگان در پستوی خانه ملت به بحث درباره حوادث اهواز نشستند. هرچند تصور می شد حداقل در این هفته دیگر خبری از جلسه غیرعلنی نباشد اما حضور جهانگیری در جلسه روز چهارشنبه برای سومین بار در یک هفته درها را به روی خبرنگاران بست و جزئیات جلسه ماند برای حضاری که دیگر قرار نبود لب از لب باز کنند.خروجی جلسات غیر علنی چیست؟
وقتی گفته می شود می خواهیم حرف بزنیم و بحث کنیم اما کسی صدایمان را نشنود باز نگاه برخی این معنا را می رساند که حرف های درگوشی زیاد شده است، موضوعی که با طرح افزایش تعداد جلسات غیرعلنی حرف و حدیثش زیاد شد  اما هرچه این امر با اما و اگرهای بیرونی روبه رو است در دل نمایندگان جایگاهی دارد و اغلب موافق این نوع جلسات هستند.
مهرداد لاهوتی که هم نگاهی انتقادی داشت و هم نگاهی مثبت در این رابطه  به خبرآنلاین گفت: تعدادی از جلسات غیرعلنی هست که وقتی به بحث گذاشته می شود می‌بینیم نیازی به غیر علنی بودنش نبود و ضرورتی نداشت که جلسه در سکوت خبری برگزار شود اما در مقابل موضوعاتی وجود دارد که باید به صورت غیرعلنی برگزار شود تا نمایندگان و مسئولین بتوانند راحت تر مسائل را باز کنند.
او با بیان اینکه وقتی جلسه غیرعلنی گذاشته می شود به این معنا نیست که مردم نسبت به انها بی‌خبر هستند گفت: گاهی در میان این جلسات موضوعاتی مطرح می شود که می تواند در جامعه اثرات منفی داشته باشد یا حداقل زودتر مطرح شدنش می تواند بار منفی به دنبال داشته باشد.
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز نیز نظراتی متفاوت تر از لاهوتی نداشت و او نیز در مقام دفاع از این جلسات درباره این خروجی آنها به خبرآنلاین گفت: در این جلسات غیر علنی مباحثی مطرح می شود که باید نمایندگان کاملا به آنها اشراف داشته باشند و از آنجایی که در برخی موارد طرح ان به صورت علنی می تواند تبعاتی برای جامعه به دنبال داشته باشد برای همین به صورت غیر علنی مطرح می شود تا نمایندگان هم بتوانند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.
البته لازم است این جلسات غیر علنی با برنامه باشد تا خروجی بهتری بتوان از آن گرفت ولی حقیقتا سوالی برای نمایندگان مطرح می شود که بهتر است به صورت غیر علنی مطرح شود. البته طبق آئین نامه نمایندگان می توانند درخواست جلسه غیرعلنی بدهند.
خروجی 7 ساعته این هفته چه بود؟
گویا خط و نشانی که برای نمایندگان کشیده بودند به خوبی کارساز افتاده بود چرا که با هرکدام از نمایندگان وارد گفت و گو می شدیم و از جزئیات جلسات می پرسیدیم صحبت از امانت داری محتوای جلسات و ... سخن به میان می آوردند. البته در این میان برخی هم بودند که با صدای آهسته خبرهایی را منتقل می کردند.
بیشترین ساعت جلسه غیرعلنی مربوط به روز سه شنبه و حادثه تروریستی اهواز می شد اما انطور که برخی نمایندگان تعریف می کردند هیچ چیز جدیدی در این گفت و شنودها نبود .
از در گوشی ها و زمزمه‌های مجلسی ها اینطور به نظر می رسید که مفیدترین جلسه غیر علنی در این هفته مربوط به جلسه ای می شد که اسحاق جهانگیری میمهان بهارستانی ها بود و در این جلسه آماری از وضعیت کشور در تمام عرصه ها داده است.
 
 
کد مطلب : ۱۴۳۱۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.