۰

نمايندگان مخالف cft : روحاني بايد امضا بدهد نه به ما

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
نمايندگان مخالف cft : روحاني بايد امضا بدهد نه به ما
فریادشان هر روز بلندتر می شود و به هر سویی چنگ می‌زنند تا مانع از تصویب CFT شوند. یک روز طومار امضا می‌کنند و بنرهای آن را به صحن علنی می آورند تا از دستورکار خارجش کنند و روز دیگر تجمعی را مقابل ساختمان بهارستان سازمان‌دهی می کنند. حالا صحبت بر سر این است آیا مخالفانی که اینچنین گریبان می‌درند حاضرند تبعات رای منفی خود به CFT  را بپذیرند؟ سوالی که با چند تن از نمایندگان مخالف درمیان گذاشته شد و پاسخ‌شان چیزی فراتر از باز کردن مسئولیت از گردن خود نبود.
روحانی امضا بدهد من رای می‌دهم 
عبدالرضا مصری که از لیدرهای اصولگرایان در مجلس دهم محسوب می شود و زمانی تصدی وزارت رفاه دولت احمدی‌نژاد را به عهده داشت درباره اینکه آیا حاضر است تبعات رای منفی‌اش به CFT را بپذیرد گفت: من از امضا کنندگان برجام هستم اما آنچه مسوولین گفته بودند محقق نشد. او ادامه داد: امروز می گویند اگر ما به این کنوانسیون ها بپیوندیم مراودات بانکی ما مرتفع خواهد شد و تحریم های ما برداشته می شود. من فقط این را می خواهم بگویم که اگر آقای روحانی تنها یک سطر بنویسد که من قول می دهم بعد از تصویب CFT محدودیت های بانکی و مالی از سر ایران برداشته شود با کمال میل رای می دهم اما در غیر این صورت رای نخواهم داد. 
وقتی از مصری دوباره پرسیدیم آیا شما حاضرید امضا بدهید که نپیوستن به این معاهده بهترین تصمیم است و تبعات رای منفی خود را بپذیرید گفت: بگذارید به شما بگویم ما 40 سال است عضو NPT  و عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و تمام تعهدات خود را نیز انجام دادیم اما انواع تحریم ها علیه ما اعمال شده است. این درحالی است که اسرائیلی ها عضو این سازمان نبوده اند، هیچ بازرسی و هیچ پاسخ‌گویی نداشتند . حال ما که عضو سازمان هستیم برای امور پزشکی حق غنی سازی اورانیوم را نداریم اما آن که عضو نیست حتی می تواند بمب اتمی داشته باشد و هیچ کسی آن را بازخواست نمی کند. این‌ها روشن شود ما هم به الحاق به این کنوانسیون رای مثبت می دهیم. 


CFT  قبح ذاتی ندارد ولی رای نمی‌دهیم 
احد ازادی خواه که از حاضران برای  آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس بود این روزها تابلوی مخالفت با CFT  و FATF  را به دست گرفته است. وقتی از او پرسیدیم آیا حاضرید تبعات رای منفی خود را بپذیرید گفت: نمای سوال شما انحرافی است؛ با پیشنهاد دولت لایحه الحاق به یک معاهده بین المللی آمده است به مجلس که اگر مجلس به آن رای بدهد ما به آن ملحق می شویم دیگر تعهد در قبال نپذیرفتن وجود ندارد بلکه تعهد پذیرفتن را باید بپرسیم. یعنی بگویید شما اگر این معاهده را پذیرفتید تبعاتش را هم می پذیرد که من به همین دلیل مخالف هستم. درواقع ما مشابه این مسئله را درباره برجام داشتیم و هیچ پیشرفتی نداشتیم این هم همان است. 
او در پاسخ به این سوال که اگر ما برجام را نپذیرفته بودیم امروز دوباره به جای آنکه همه مقابل امریکا صف بکشند مقابل ما متعهد شده بودند گفت: اجازه بدهید من حرفم را بزنم. برجام و سی‌اف‌تی قبح ذاتی ندارند بلکه حسن ذاتی دارند و در ظاهر خوب هستند منتها قصه قصه کسی است که رفت لب دریا و قاشق قاشق ماست می ریخت در دریا و می گفت دوغ نمی شود اما اگر بشود چه می شود. در این معاهدات هم آنچه گفته می شود محقق نمی شود.
 
کد مطلب : ۱۴۳۲۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.