۰

مسئولان حرف‌های غیرعادی می‌زنند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
یکی از کارشناسان عقیده دارد: همه این مسائل به خروجی اتاق‌های فکر مسئولین ما و تفاوت فاحش خروجی این اتاق‌ها با نمونه خارجی‌شان بازمی‌گردد. او برای اینکه ادعایش را بازتر نماید چنین ادامه داد: در اتاق‌های فکر سایر کشورها، همه دور هم جمع می‌شوند تا ترتیبی اتخاد نمایند که باری از روی دوش مردم‌شان بردارند و یا با ارائه راه کارهایی، مشکلات مادی‌شان را حل کنند. اما در اتاق‌های فکر کشورما اوضاع کمی پیچیده تر از این حرف‌هاست چون معمولا مسئولین در این اتاق‌ها جمع می شوند که چند مسابقه -با مردم - را طراحی کنند تا بعد از بردن قابل پیش‌بینی‌شان، مشکلات خود را حل کنند! البته بعد از این دور زدن‌ها و مالیدن‌ها و مالاندن‌ها؛ مسئولین با تقدیم چند پیشنهاد معنوی، مردم را هم در جای خود مجاب و ایضا سرگرم می کنند. 
بگذارید برای روشن شدن‌تان مثالی بزنیم: بعنوان مثال در «اتاق فکر صنعت خودروسازی تویوتا» محور بحث‌های‌شان مادی است، بعبارتی اصل گفتگوی‌ آنها این است که در بازار رقابت بین‌المللی چه آپشن‌هایی را برای راحتی و امنیت سرنشینان خودروی‌شان فراهم کنند تا با بالا بردن رضایت مشتری فروش و سودشان را بیشتر نمایند.

اما دراتاق‌های فکر سراسر ارزشی، صنعت خودروسازی ما، مسئولین به این دلیل جمع می‌شوند تا کارهای فرامادی انجام دهند! یعنی با بهره گیری از اصول روانشناسی، شرائطی را فراهم می‌کنند که مشتریان برای خرید یک گاری هم، سینه‌ را چاک کرده و یقه را پاره کنند! البته با این روش؛ آنها بخوبی تولیداتی که لقب «ارابه مرگ» را گرفته اند؛ یک جا قالب مشتری کرده و مردم را دودره‌ می‌کنند! بله؛ مسئولین کلی فکر می‌کننند که چگونه یک جنگ زرگری و فضای روانی را برای خرید خودروی‌شان بپا کنند تا از دور، دست و پا زدن خریدارانشان را مشاهده کنند! البته برای خالی نبودن عریضه، کتاب مقدسی را هم در داشبورت مهیا می کنند و اینگونه معنویات را در خودروی شان جاری می کنند! الحق والانصاف؛ در این مورد؛ کلی گرد و خاک بپا می کنند! اصولا شما کدام صنعت خودروسازی را سراغ دارید که برای خرید محصولاتش آنهم به شکل پیش فروش، آنهم از یکسال جلوتر و آنهم با کلی عیب و ایراد؛ سرودست بشکنند؟ اینجاست که می گویند: «بنز» و «تویوتا» باید بروند و جلوی «سایپا» و «ایران خوردو» بوق بزنند.

البته مسئولین، مسائل اقتصادی را هم با این روش‌ها حل می کنند... در ابتدا چند سلطان سکه را علم می کنند و بعد با آنها، ارز و طلا را بالا و پایین کرده و اجناس را دولا پهنا می کنند. در نهایت هم؛ مشکلات خزانه که حل شد سلطان‌ها را از سلطنت خلع می کنند! گوربابای آنهایی که در این راه قربانی می‌کنند! از مریض گرفته تا فقیر؛ حال بگویید چرا FATF را قبول نمی کنند! 

با این اوصاف؛ لابد شما انتظار ندارید که مسئولین دقیقا بگویند چگونه کشور را اداره می کنند!؟ اما باری به هر جهت آنها باید چیزی به مردم حواله کنند لذا درهمین راستا بعضا بیاناتی را فرمایش می‌کنند تا حواس مان را پرت جای دیگری بکنند. یعنی وقتی ما برای افاضات شان جوک می سازیم، دقیقا همان موقع آنها دارند یک نکته انحرافی را برای مان جورمی کنند و چشم های مان را کور می‌کنند!
 
کد مطلب : ۱۴۳۲۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.