۰

طرح ساماندهی بازار خودرو مجددا آغاز شد!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  از به جریان افتادن طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس با هدف حمایت حمایت از واردات خودروهای پاک یا خودروهایی که آلودگی کمتری نسبت به خودروهای تولید داخل دارند، گفت: این اقدام گامی موثر در جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین است به ویژه امروز و در آستانه فصل سرما که در کلانشهرهایی همچون تهران و مشهد با پدیده وارونگی هوا روبرو بوده و آسیب های اقتصادی و جانی زیادی را به دلیل آلودگی هوا متحمل می شویم.

خودرو
عزیزی با انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل، ادامه داد: نبود بازار رقابتی در صنعت خودروسازی کشور باعث شده پیشرفتی در این بخش نداشته باشیم به طوریکه شاهد هستیم مردم برای همین خودروهای بی کیفیت صف کشیده و ظرف یک ساعت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خودرو به فروش می رسد؛ طبیعی است که در چنین شرایطی خودروسازان داخلی تمایلی در به روز و باکیفیت تر کردن محصولات خود نخواهند داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی با یادآوری توانمندی متخصصان داخلی در حوزه های مختلف، تاکید کرد: چطور ممکن است متخصصان ایرانی در حوزه هوافضا، تکنولوژی هسته ای، موشک های نقطه زن بالستیک با برد ۲ هزار تا ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر و سلول های بنیادی حرفی برای گفتن داشته باشند اما در صنعت خودروسازی نتوانیم سمند باکیفیت تولید کنیم، واقعیت آن است که ما در صنعت خودروسازی در دنیا حرفی برای گفتن نداریم به طوریکه همچنان شاهد تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین و آلاینده هستیم.
وی ادامه داد: خودروهای داخلی ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف سوخت دارند در حالیکه در دنیا خودروهایی تولید می شود که مصرف سوخت ۴ درصدی داشته و در عین حال باکیفیت تر، ایمن تر، مشتری پسند تر و با گارانتی بالاتر هستند. دولت اگر هزینه همین اختلاف مصرف بنزین را پرداخته و از خودروهای پاک حمایت کند هم آلودگی کمتر خواهد شد هم اینکه مردم از خودرو ایمن استفاده خواهند کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: البته این به معنای عدم حمایت از تولید داخل و حمایت از واردات نیست بلکه ما به دنبال ایجاد فضای رقابتی برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور هستیم. چنانچه چند خودروساز خارجی در کنار خودروسازان داخلی حضور داشته باشند یا اینکه واردات خودرو آزاد شود به طور قطع خودروسازان داخلی مجبور خواهند شد که تولیدات کمتر اما با کیفیت تری داشته باشند.
مجلس از طرح ساماندهی بازار خودرو حمایت می کند
این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس با قوت از طرح ساماندهی بازار خودرو حمایت می کند گفت: هم اکنون به دلیل آسیب های ناشی از آلودگی هوا سالانه عده زیادی از مردم جان خود را از دست می دهند بنابراین مجلس با هدف کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم با قاطعیت از این طرح حمایت می کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم نظارت مجلس بر حسن اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو در صورت تبدیل شدن به قانون تاکید کرد: وظیفه مجلس این است که بعد از تصویب قانون از مسیر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ناظر بر اجرای قانون بوده و دولت را مکلف به اجرای آن کند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۲۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.