۰

راز یک قتل فجیع در سرزمین آناتولی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
راز یک قتل فجیع در سرزمین آناتولی
بامداد شنبه اخبار قتل جمال خاشقچی،فعال و منتقد دربار سعودی تیتر رسانه های خبری جهان شد. در همین حال فعالان حقوق بشر به طور جدی خواستار پیگیری وضعیت این روزنامه نگار سعودی شده اند. سازمان ملل نیز در پاسخ به این فعالان وعده داده است که قتل خاشقچی را پیگیری خواهد کرد.
هجمه رسانه های خبری علیه عربستان به حدی زیاد است که اطلاعات ضد و نقیضی درباره قتل این روزنامه نگار سعودی منتشر می شود. براساس خبر منتشر شده از سوی روزنامۀ الاخبار، انتقال خاشقچی به عربستان طی یک عملیات پیچیده انجام شده است آن هم پس از اینکه خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن-یعنی فرزند شاه و برادر ولیعهد سعودی- از قبل به او اطمینان دادند که اگر به کشورش بازگردد به او آسیبی نمی‌رسد و جمال باور کرده و گول سفیر را خورده است. 
 
قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی
این در حالی است که سازمان ملل و عفو بین الملل همزمان خواستار تحقیقات جداگانه و مستقل درباره وضعیت خاشقجی شده اند.
ماجرای قتل از آنجا آغاز شد که روزنامه الوطن به بررسی پشت پرده ربوده شدن جمال خاشقچی در ترکیه و احتمال دست داشتن محمد بن سلمان در این ماجرا پرداخت و جو خبری سنگینی در فضای مجازی به راه انداخت.(اینجا)
 
کد مطلب : ۱۴۳۳۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.