۰

وقتي مخالفان و موافقان برجام با يكديگر متحد مي شوند!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
تصویب لایحه CFT در مجلس با حواشی زیادی همراه بود، برخی آن را با برجام شبیه سازی می کنند و معتقدند موضع مخالفان «نگاه به غرب و پیوستن به مکانیزم های جهانی» بعد از گذشته سه سال همچنان در موضع اقلیت قرار دارند و نگاه غالب به سوی مذاکره و همراه شدن با مکانیزم های جهانی است. حال آنکه با خروج آمریکا از برجام، تحریم های گذشته به علاوه تحریم های جدید علیه ایران اعمال شد.
اما فواد ایزدی دیدگاه دیگری دارد، او معتقد است: گام به گام دولت و ملت در حال تجربه آموزی براساس آزمون و خطا هستند و روزی می رسد که متوجه می شوند نباید مذاکره کرد و به مکانیزم های جهانی پیوست چون نه تنها این کار حلال مشکلی نیست بلکه بر مشکلات کشور می افزاید.
او می گوید: قبلا در برجام موافقان می گفتند «ما برجام را تصویب می کنیم تا مشکلات کشور حل شود»، مخالفان می گفتند «با تصویب و اجرای برجام مشکلات کشور نه تنها حل نمی شود بلکه وضعیت ما بدتر می شود». الان مشخص شده که حرف مخالفان درست بود چون نه تنها تحریم ها برگشته و دارد برمی گردد. 
این کارشناس حوزه سیاست خارجی تأکید کرد: بعد از اجرای برجام یکسری تحریم های جدید و گسترده تحت عنوان کاتسا علیه ایران اعمال شد. خود آقای رئیس جمهور گفت «کاتسا مادر تحریم هاست». 
این استاد دانشگاه درباره علت نزدیک شدن مواضع موافقان و مخالفان پیوستن به معاهدات جهانی یادآور شد: الان چه گروهی به سمت گروه دیگر حرکت کرده است؟ معتقدم موافقان دولت و دولت آمدند و به خط وسط رسیدند و امروز می گویند با مذاکره و پیوستن به معاهدات بین المللی وضعیت کشور بدتر نمی شود. در واقع مخالفان برجام و FATF به سمت موافقان نیامدند و این موافقان FATF و برجام بودند که به سمت مخالفان رفتند.
وی افزود: وقتی تا دو سه سال دیگر آمریکا با اف ای تی اف برای اعمال فشارهای بیشتر به ایران بهانه تراشی کرد، آن زمان است که موافقان دیروز برجام با مخالفان برجام هم موضع می شوند بنابراین یک قدم دیگر تا مشاهده این اتفاق مانده است.
 
کد مطلب : ۱۴۳۳۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.