۰

دریافت حقوق های نجومی همچنان ادامه دارد/حقوق 48 میلیون تومانی مدیر عامل بانک دی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
تقریبا اواسط اردیبهشت ماه سال 95 بود که فیش های حقوقی  و دریافت های نجومی برخی از مدیران دستگاه های دولتی رسانه ای شد و در پی آن محمد ابراهیم امین که از شهریور ماه سال 92 ریاست بیمه مرکزی را برعهده داشت به عنوان اولین نجومی بگیر لقب گرفت و از سمتش استعفا کرد.
پس از استعفای رئیس کل بیمه مرکزی پرونده فیش های حقوقی نجومی وارد فاز جدید شد؛ به دلیل افشای فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه و همچنین افشاگری بی سابقه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نحوه فعالیت وی در این بانک، صدقی نیز دومین نجومی بگیر این افشاگری ها شد و با حکم وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی برکنار شد.
ببینید:
فیلم/ ماجرای حقوق‌های نجومی به کجا رسید؟
پس از عزل مدیرعامل بانک رفاه بررسی نهادهای نظارتی در خصوص حقوق های دریافتی مدیران دولتی ادامه یافت تا زمانی که نوبت به بانک صادرات و چند بانک دیگر رسید تا جایی که حتی رئیس جمهوری نیز درخصوص برخورد با مدیران نجومی بگیر دستوراتی را صادر کرد. این در حالی بود که ابلاغیه های حسن روحانی در حد همان دستور العمل باقی ماند و ماجرای حقوق های نجومی به بانک های ملت و بیمه ایران و بسیاری از مجموعه های اقتصادی دیگر رسید.
حالا اما بعد از مدت ها مسکوت ماندن ماجرای حقوق های نجومی، این بار از بانک زیان دیده دی خبر می رسد که دریافتی های نجومی سر به فلک کشیده است.
در این بانک بر اساس اسناد موجود فقط محمد رضا قربانی به عنوان مدیر عامل بانک ماهیانه ۴۸،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان که معادل  روزانه ۱،۶۰۰،۰۰۰ هزار تومان می باشد حقوق آن هم از جیب سهامداران مالباخته و زیان کرده دریافت می کند.


مدیر عامل بانک دی درحالی این حقوق نجومی را دریافت می کند که عملکردش جز افزایش زیان بیشتر برای بانک دی چیزی نبوده و از سوی دیگر نیز معاون وی رقمی بالغ بر 33 میلیون تومان به صورت ماهانه دریافتی داشته است.
حالا اما در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور و مردم شکل و شمایلی بحرانی به خود گرفته و مسئولان دولتی هر روز از جنگ اقتصادی نابرابر سخن به میان می آورند، خبر دریافت حقوق نجومی توسط مدیران دولتی و بانک ها می تواند دردی تازه بر سایر دردهای مردم باشد.
کد مطلب : ۱۴۳۳۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.