توضیحات صالحی‌امیری درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

18 مهر 1397 ساعت 18:52

رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با مدیران ارشد IOC و رئیس کمیته المپیک سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.


سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان عصر روز گذشته با «پره میرو» و «جروم» مسئولان روابط کمیته‌های ملی المپیک و ارتباطات سازمانی کمیته بین‌المللی المپیک IOC دیدار و گفت‌وگو کرد.در ابتدای این دیدار که سومین دیدار رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با آنان طی امسال بود صالحی امیری از همکاری خوب و تعامل ایجاد شده بین طرفین تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این رابطه با فعالیت هر چه بیشتر کمیته ملی المپیک ایران و ارائه گزارش از فعالیتها به IOC بیشتر گردد.
محوریت این نشست بررسی موضوع منع بکارگیری بازنشسته‌ها بود که مدیران ارشد کمیته بین المللی المپیک خواستار توضیح و تشریح این مصوبه از سوی صالحی امیری شدند.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز با توضیحات کامل خود و تشریح سیستم قانونگذاری در ایران، این مصوبه را از سوی مجلس و پارلمان ایران و حکمی غیردولتی عنوان کرد.
صالحی امیری در این‌باره اظهار داشت: این موضوع در اصل قانونی است از سوی پارلمان( مجلس شورای اسلامی ایران) و نه فقط برای ورزش، بلکه برای تمام بخش های دولتی و غیر دولتی صادر و همگان الزام دارند از این قانون پارلمانی تبعیت کنند.
وی ادامه داد: شک نکنید که روند پیگیری این مصوبه در ورزش کاملا هماهنگ با منشور المپیک و اساسنامه فدراسیونها، توسط اعضای مجامع عمومی فدراسیونها بعنوان بالاترین نهاد تصمیم گیری هر رشته ورزشی در شرایطی کاملا دموکراتیک پیگیری خواهد شد.
مدیران کمیته بین المللی المپیک ضمن تقدیر و تشکر از صالحی امیری بابت ارائه این گزارش خواستار نظارت هر چه دقیق‌تر کمیته ملی المپیک بر روند اجرای این قانون و انتخاب افراد جدید در فدراسیون‌ها مطابق با اساسنامه مورد تایید IOC شدند و اعلام‌ داشتند در صورتی که مجامع عمومی فدراسیون‌ها در انتخاب فرد جدید محوریت کار را برعهده داشته باشند و روال قانونی انتخابات طی گردد IOC مشکلی با این مصوبه و قانون ندارد.
در پایان این نشست و با رایزنی صالحی امیری مقرر شد تا چند طرح توسعه‌ای و پژوهشی از سوی کمیته ملی المپیک ایران آماده و به IOC ارسال گردد تا با بررسی و موافقت ایشان، تامین هزینه‌های طرح‌ها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک مصوب و پرداخت شود.
همچنین در ادامه دیدارها و ملاقات‌های مهم بین‌المللی ورزشی در بوینس آیرس، صالحی امیری دیداری با رئیس کمیته ملی المپیک سنگاپور داشت. در این دیدار با اشاره به رویکرد جدید کمیته ملی المپیک کشورمان در توسعه روابط دوجانبه با کشورهای دنیا در راستای ایجاد صلح و دوستی و رشد و گسترش ورزش به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع، آمادگی خود برای امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه را اعلام کرد.
چوآن جین تان رئیس کمیته المپیک سنگاپور نیز ضمن تشکر از صالحی امیری بواسطه برپایی این نشست از امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه ورزشی با محوریت تبادل تجارب مربیان ورزشی دو کشور و همچنین برپایی کلاس‌های آموزشی و اردوهای ورزشی در ایران و سنگاپور حمایت کرد.
وی که رئیس کمیته منابع مالی و انسانی کمیته بین المللی المپیک نیز می‌باشد با اشاره به جایگاه و بزرگی ورزش ایران در آسیا از طرح‌های توسعه‌ای روابط ورزشی ایران و همچنین برنامه‌ریزی این کشور در اخذ جایگاه IOC MEMBER در کمیته بین المللی المپیک ابراز رضایت و حمایت کرد.
در ادامه این نشست رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک کشورمان نیز که در این جلسه حضور داشت ضمن معرفی برنامه‌های علمی و ورزشی و همچنین امکانات و تجهیزات این مرکز (آکادمی ملی المپیک) آمادگی خود برای میزبانی اردوهای آموزشی و ورزشی از تیم‌های اعزامی سنگاپور را اعلام داشت.
در پایان مقرر شد مفاد اولیه تفاهم‌نامه دوجانیه در حاشیه اجلاس آنوک که بزودی در ژاپن برگزار خواهد شد مورد بررسی و در نهایت امضای طرفین قرار گیرد.
 


کد مطلب: 143380

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/143380/توضیحات-صالحی-امیری-درباره-قانون-منع-به-کارگیری-بازنشستگان

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir