۰

رقابت مهناز افشار و ویشکا آسایش

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
رقابت مهناز افشار و ویشکا آسایش
با نزدیک شدن به هفته پایانی مهر، فعالان حوزه فرهنگ و هنر دامنه فعالیت‌شان گسترده شده و با برنامه‌های متنوع و متعددی به استقبال علاقه‌مندان و دنبال کنندگان رویدادهای هنری می‌روند.در سینما هر هفته دو فیلم تازه از مخاطبان میزبانی می‌کند، گالری‌ها و نگارخانه‌ها نیز شاهد حضور دوباره پیشکسوتان و چهره‌های شاخص هنری برای نمایشگاه‌هایشان هستند و تماشاخانه‌های تئاتر هم با نمایش‌های متعددی که از حضور چهره‌های مطرح سینمایی بهره‌مند است، همراه تماشاگران می‌شوند.
این هفته علاقه‌مندان به سینما می‌توانند از دو فیلم «لس آنجلس تهران» و «پیشونی سفید 2» لذت ببرند، در تئاتر اجرای جدید «می سی سی پی نشسته می‌میرد» در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و کامبیز درمبخش نیز نمایشگاه تازه‌ای از آثار خود را برپا کرده است. در ادامه جزییات رویدادهای هنری این هفته را مرور می‌کنیم.
پرویز پرستویی و مهناز افشار به سینما آمدند
از روز چهارشنبه دو فیلم «لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان و «پیشونی سفید 2» به کارگردانی سیدجواد هاشمی اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کردند، دو فیلمی که با فضای متفاوتشان باید دید تا چه اندازه در جلب نظر مخاطبان موفق خواهند بود.
پرویز پرستویی با «لس آنجلس تهران» پس از 13 سال بار دیگر به سینمای کمدی بازگشته است و در کنار مهناز افشار به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم که مضمونی کمدی دارد به نظر می‌رسد می‌تواند کمی فضای اجتماعی فیلم‌های روی پرده را تقلیل دهد.
اکران این فیلم خبر از حضور رقیب جدی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» در گیشه می‌دهد که در حال حاضر سینما را قبضه کرده است. با این حال تا هفته آینده مشخص خواهد شد که زوج مهناز افشار و پرویز پرستویی پرطرفدارترند یا نوید محمدزاده.
لس آنجلس تهران
«پیشونی سفید 2» نیز که به مناسبت هفته کودک اکرانش در سینماهای کشور آغاز شده است، اثری شاد و موزیکال برای کودکان و نوجوانان است که از بازیگران مطرحی چون لیلا اوتادی، محمدرضا شریفی نیا و پژمان بازغی بهره می‌برد.
به جز «مغزهای کوچک زنگ زده» که وضعیت خوبی را در اکران دارد و توانسته مورد توجه قرار بگیرد، فیلم‌های دیگر آن‌طور که باید در جلب نظر علاقه‌مندان به سینما موفق نبودند و تنها کمدی «هشتگ» پس از این فیلم توانسته به فروش میلیاردی برسد.
«عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و با بازی باران کوثری هم که انتظار می‌رفت با توجه به بازیگران و موضوعی که دارد بتواند اکران موفقی را تجربه کند، با توجه به محدودیت‌های سالن سینما و تبلیغات، به توفیق چندانی دست پیدا نکرده است.
آغاز یک نمایش پرسروصدا در تالار وحدت
نمایش‌های متعدد و مختلفی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌روند، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.
اجرای جدید نمایش «می‌سی‌سی پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده یکی از پر از همین کارهای پرسروصداست که به تازگی در تالار وحدت اجرایش آغاز شده است.
ویشکا آسایش، بهرام افشاری، همایون غنی‌زاده، داریوش موفق، سیامک صفری و سجاد افشاریان بازیگران این اثر هستند که هرشب ساعت 19:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. قیمت بالای بلیت این نمایش، از چند هفته پیش، حاشیه‌های زیادی را به دنبال آورده است. حال باید منتظر ماند و دید ستاره‌های این تئاتر از جمله ویشکا آسایش در رقابت با دیگر آثار روی صحنه و حاشیه‌های به وجود آمده موفق عمل می‌کنند یا نه؟
پوستر نمایش نقاشی اشر
همچنین نمایش «خدایگان» نوشته وودی آلن و کار رحمت امینی، با بازی سارا اللهیاری، وحید آقاپور، سام کبودوند، نوید جهانزاده، ابوذرساعدی، پژمان یاوری، نسیم تاجی، نازنین میهن، رضاغیور و فرزین محدث از 21 مهر هر شب ساعت 18 در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.
تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر هم از این هفته با تازه‌ترین نمایش خود به استقبال علاقه‌مندان می‌رود، نمایش «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی از 25 مهر در این تالار به صحنه خواهد رفت. در این نمایش مونا احمدی، آوا شریفی، جاوید قائم‌مقامی، مهسا طهماسبی، آوا درویشی، نوید فیاض و سینا رستگاری به عنوان بازیگر حضور دارند.
«سیزیف» نام دیگر نمایشی است که از روزهای آینده میزبان دوستداران هنرهای نمایشی خواهد بود. محمد برهمنی کارگردانی این اثر را که از روز چهارشنبه 25 مهر در سالن سمندریان به صحنه می‌رود، برعهده دارد.
این نمایش به نویسندگی محمدصادق گلچین عارفی و با بازی مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی تا روز دوشنبه 28 آبان اجرای عموم خود را ادامه خواهد داد.
کامبیز درمبخش با «جغدآباد» در گالری‌گردی
گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند و این هفته هنرمند سرشناسی چون کامبیز درمبخش نیز در گالری گردی حضور دارد.
نمایشگاه نقاشی‌های کامبیز درم بخش و سهیل حسینی با عنوان «جغدآباد» از روز 20 مهر ساعت 16 در گالری آ افتتاح می‌شود و تا اول آبان ادامه دارد.
«جغدآباد» نتیجه تاملی تصویری درباره یکی از رازآلودترین اسطوره‌ها است، جغدی که گاه خردمند و خوش یمن و گاه بدیمن و بدقدم انگاشته می‌شود. جغدهای درم بخش و حسینی  اما فارغ از باورهای کهن، معنایی امروزی را جستجو می‌کنند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۳۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.