۰

پیشنهاد دولت ترامپ برای جلوگیری از اعتراضات مقابل کاخ‌سفید

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
براساس پیشنهاد "سرویس پارک ملی" که روز دوشنبه به مناظره عمومی گذاشته می‌شود، پیاده راه شمالی به کاخ سفید بسته می‌شود و گروه‌های معترض برای تظاهرات گسترده بدون مجوز در آن منطقه و همچنین پارک نشنال مال با محدودیت روبه‌رو می‌شوند؛ همچنین معترضان در صورت حضور در این مکان‌ها باید هزینه بپردازند.دولت ترامپ برای جلوگیری از اعتراضات مقابل کاخ‌سفید پیشنهاد داد
این برنامه در اوت سال جاری میلادی اعلام شد اما با حمایت‌های زیادی روبرو نشد و گروه‌های حقوق مدنی نیز در روزهای اخیر هشدار داده‌اند که این برنامه سرکوب آزادی بیان است.
برنامه سرویس پارک ملی که به گفته پیشنهاد دهندگان آن برای حفاظت از اراضی است، به دنبال شفاف سازی درباره چگونگی و محل برگزاری راهپیمایی‌ها و رخدادهای مهم برای مردم است.
مخالفان این پیشنهاد این استدلال را دارند که مکان‌های مهم در واشنگتن دی.سی. که محل سخنرانی مارتین لوترکینگ در سال 1963 و جنبش اشغال 2012 بوده باید همچنان برای برگزاری راهپیمایی‌ها پابرجا بماند.
مدیر اجرایی صندوق عضویت عدالت مدنی گفته است، در حالیکه دولتهای پیشین آمریکا هم قصد داشتند تا معترضان را با چنین قوانینی سرکوب کنند، باید گفت که اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا بیش از همه دیده می‌شود. تغییراتی که ترامپ در این قوانین داده، چشمگیرتر است. تاکنون چنین تلاشی برای تغییر در این قوانین دیده نشده بود.
رائول گریجالوا، دموکرات ارشد در کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان آمریکا در کنار سایر قانونگذاران آمریکایی به مخالفت با این پیشنهاد پرداخته و در نامه‌ای به وزیر کشور آمریکا نوشت: پارک‌های ملی باید برای مردم آمریکا و به منظور برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات صلح آمیز باز و در دسترس باشند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۴۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.