۰

پرویز پرستویی بعد از ۱۲ سال به سینمای کمدی بازگشت!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
از هفته گذشته 2 فیلم جدید روی پرده سینماها رفتند تا اینبار کودکان و نوجوانان هم فیلمی متناسب با گروه سنی‌شان را در سالن‌های سینما به تماشا بنشینند. «لس‌آنجلس-تهران» هم دیگر فیلمی است که به چرخه اکران اضافه شده تا در کنار 12 فیلم دیگر روی پرده به رقابت بپردازد و در همین آغاز هم به نظر توانسته نظر مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند و در دو روز به فروش 700 میلیونی برسد.  در هفته گذشته تنها فیلمی که روند فروش بالایی را پشت سر گذاشت «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی بود، «لازانیا» که دیگر کمدی روی پرده است اما هنوز نتوانسته میلیاردی شود و تا کنون 800 میلیون تومان فروش داشته است.در گزارشی که در ادامه می‌خوانید روند فروش فیلم‌های روی پرده در هفته گذشته را بررسی کردیم.
تازه‌های اکران کدام فیلم‌ها هستند؟
دو فیلم «لس‌آنجلس-تهران» ساخته تینا پاکروان و «پیشونی سفید 2» به کارگردانی سیدجواد هاشمی فیلم‌های جدید هستند که از چهارشنبه گذشته رنگ پرده را به خود دیدند. «لس‌آنجلس-تهران» فیلمی کمدی-فانتزی است و نکته جالب آن حضور پرویز پرستویی بعد از 12 سال دوری از سینمای کمدی در آن است. حالا باید منتظر ماند و دید پرستویی که روزگاری به خاطر بازی در نقش‌های کمدی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد هنوز هم در این ژانر طرفدار دارد یا نه.  پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدانبخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا، جسی ننسی و .. از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
خبر خوش برای مخاطبان کودک و نوجوان اکران «پیشونی سفید 2» است که از چهارشنبه هفته گذشته به جمع فیلم‌های روی پرده پیوسته، این فیلم را همچون سری اولش سیدجواد هاشمی کارگردانی کرده و ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی، امیر سهیلی، سیدجواد هاشمی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه، فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری از بازیگرانش هستند.
استقبال از فیلم هومن سیدی همچنان ادامه دارد
«مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی اما در هفته گذشته هم محبوب‌ترین فیلم گیشه بود و فروش بالایی داشت، این فیلم که در 16 روز اکرانش مرز 5 میلیارد فروش را رد کرد همچنان مورد اقبال تماشاگران است و به نظر می‌رسد تا پایان این هفته نیز رکوردی جدید در فروش را به ثبت برساند. «مغزهای کوچک زنگ‌زده» کاندیدای یازده جایزه از جشنواره فجر و برنده چهار جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را هم به دست آورد. این فیلم در انتقاد از یک ناهنجاری اجتماعی در مقوله پخش و توزیع مواد مخدر  ساخته شد و نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج، لادن ژاوه‌وند، نازنین بیاتی و ... از بازیگران آن هستند.
اجحافی که در حق «عرق سرد» شد
تحریم فیلم سینمایی «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی توسط حوزه هنری و از دست دادن سالن‌های زیادی برای نمایش و از طرف دیگر ممنوعیت پخش تیزر تلویزیونی به دلیل حضور باران کوثری به ضرر این فیلم تمام شد و نتیجه‌اش این شد که بعد از بیش از دو هفته این فیلم که تصور می‌شد گیشه موفقی را تجربه کند نتوانسته یک میلیارد فروش هم داشته باشد.
امیر جدیدی، باران کوثری، سحر دولتشاهی، هدی زین‌العابدین از بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم قصه زندگی افروز اردستانی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حق‌اش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۴۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.