۰

رئيس جمهور: برخی اقتصاددان‌هایی که نامه سرگشاده نوشتند دیدار می‌کنم/نقد بیش از حد مثالش همان نمک طعام است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
رئيس جمهور: برخی اقتصاددان‌هایی که نامه سرگشاده نوشتند دیدار می‌کنم/نقد بیش از حد مثالش همان نمک طعام است
وی ادامه داد: نقش بسیار مهمی که دانشگاه در علم، فرهنگ در جامعه پذیری نسل جوان در انضباط و قانون مداری و در نقش مهارت‌هایی که دانشجویان عزیز از این محیط می‌آموزند دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه کهن، قدیمی و برتر و آنهایی که در این دانشگاه درس خواندند حتما برایشان یادآور خاطرات شیرین دوران دانشجویی است.
اهم سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:
حسن روحانی
* در همین دادگاه لاهه چهره‌های دانشگاه تهران حضور داشتند و یکی از افرادی که به وکالت از ایران سخن می‌گفت جزو همکلاسی‌های ما در دوران دانشجویی در دانشکده حقوق بود. پس دانشگاه می‌تواند مبدا تحولات باشد همانطور که امام فرمودند و دانشگاه می‌تواند مظهر اقتدار باشد همانگونه که مقام معظم رهبری بر او تاکید کردند.
* ما در مدیریت‌های جامعه که نگاه می‌کنیم از دور میز هیأت دولت گرفته تا در مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مختلف اکثریت قاطع آنها پرورش یافته دانشگاه هستند. عده‌ای را هم داریم که پرورش یافته حوزه و دانشگاه و عده کمی هم پرورش یافته حوزه است.
*دانشگاه نقش مهمی برای آینده جامعه و مدیریت آینده جامعه دارد. اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست. چون اینها در همین مرکز تربیت شده و دانش‌ آموخته‌اند و فرهیخته شده‌اند. با ورود همین دانشگاه احساس شخصیت و نشاط بیشتر کردند.کلمه دانشجو بسیار زیبا است. دو واژه در دانشگاه بسیار قشنگ، زیبا و غرور‌آفرین است. «دانشجو و استاد» پس نقش دانشگاه برای ما بسیار مهم است.
* ما علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم کجا بود که از امید به آینده شروع شد. نه با کار و برنامه‌ریزی ما بلکه قبل از برنامه و کار و تلاش ما دیدگاه مردم نسبت به آینده بود که جامعه ما را در مسیر جدیدی قرار داد. هنوز ما دولت شروع نکرده بودیم. در سال 92 من انتخاب شده بودم دو ماه دیگر بنا بود دولت را تشکیل دهیم. به محض انتخاب قیمت دلار پایین افتاد، به محض انتخاب بازار آرام شد، به محض انتخاب امیدها بالا رفت، هنوز دولت را شروع نکرده بودیم، چرا؟ برای اینکه مردم به آینده‌ای بهتر با تعامل بیشتر با جهان، با آرامش بیشتر، با فضای امن‌تر و نه امنیتی‌تر، امیدوارتر شده بودند.
* هنرپیشه‌ صدا و سیما هم امیدوار شده بود، نویسنده کتاب هم امیدوار شده بود زیرا می‌دانست برای گرفتن مجوز خیلی معطل نمی‌شود، کارگردان هم امیدوار شده بود،‌هنرپیشه هم امیدوار شده بود، دانشجو هم امیدوار شد چون می‌دانست از سال 92 شانزدهم آذر هم آزاد است و در همه دانشگاه‌ها می‌تواند حرف بزند و سخن بگویند و نقد کنند. گاهی وقت‌ها برای انسان ممکن است از لحاظ عاطفی پذیرش انتقاد زیاد سخت باشد. من هم وقتی در روزنامه و فضای مجازی چند انتقاد می‌خوانم می‌گویم امروز بس است و آن را کنار می‌گذارم.چون هم وقت بیشتری ندارم و هم نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد. حدش هم مفید است هم لازم.
 
کد مطلب : ۱۴۳۴۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.