۰

لاهوتی: نمی توان افشانی را مستثنی کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
مهرداد لاهوتی درباره تشکیل کمیته‌ای مشترک بین نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر برای بررسی وضعیت افشانی با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به خبرآنلاین گفت: همه جای این قانون را بررسی کردیم و حتی یک استفساریه هم تهیه شد و رایزنی در مجلس انجام گرفت اما ابعاد قانون به گونه ای است که امکان مستنثی کردن شهردار تهران از این قانون وجود ندارد.
وی افزود: قبلا قانون به کارگیری بازنشستگان در بند «الف»، «ب» و «ج» استثنائاتی داشت، آن زمان شهردار تهران جزء استثنائات نبود و جزء همطرازی ها محسوب می شد. یعنی دولت اختیار داشت اگر مسئولی را همطراز با عناوین مندرج در قانون تشخیص داد، او را مستثنی کند اما در اصلاحیه قانون بندهای مربوط به استثنائات و اختیار دولت در تشخیص همطرازی نیز حذف شد.
سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس یادآور شد: بعد از تصویب و ابلاغ اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان، هر مسئولی مشابه شهردار تهران قبلا همطراز محسوب می شد، از 24 آبان به بعد مشمول قانون جدید می شود.
 
کد مطلب : ۱۴۳۴۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.