۰

عملیات هکری حزب‌الله در جمهوری چک متوقف شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
مایکل کودلکا مدیر BIS ضمن اعلام این مطلب افزود: جزییات عملیات را نمی‌توان شرح داد اما می‌توانم تائید کنم که یک سیستم هکری آلوده‌کننده سیستم‌ها از طریق بدافزار موبایلی کشف و ضبط‌شده است.{لینک}وی تأکید کرد قربانیان شناسایی‌شده و از طریق سیستم آن‌ها حمله‌کنندگان شناسایی شدند و مطمئن است که کار حزب‌الله لبنان است.
به گفته وی کمپین آلوده سازی دستگاه‌های کاربران با بدافزار موبایلی از سال 2017 شروع‌شده بود و حمله‌کنندگان با ساخت صفحاتی در فیس‌بوک و درج تصاویری از زنان زیباروی، سعی می‌کردند قربانیان را به خود جذب کرده و سپس در محیط‌های چت خصوصی آن‌ها را وادار می‌کردند تا بدافزار را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند. پس از نصب سیستم قربانیان در اختیار نیروهای سایبری قرارگرفته و آن‌ها محتوای موبایل قربانیان را تخلیه می‌کردند.
هاست سرور در جمهوری چک قرار داشت اما سرورهای پشتیبان در سایر کشورهای اروپایی قرار داده شده بود. مردان و زنان ساکن خاورمیانه هدف عمده آن‌ها بود اما قربانیانی از مرکز و شرق اروپا نیز در فهرست دیده می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۴۳۵۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.