۰

موضوعاتی که می تواند پایان کار ترامپ را رقم بزند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶
نشریه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی از احتمال افول ستاره بخت ترامپ بر اثر سیاست‌های خاورمیانه‌اش خبر داد.
به نوشته یادداشت‌نویس ایندیپندنت، خاورمیانه برای مدت یک قرن به مثابه قبرستانی سیاسی برای سران سیاسی آمریکایی و انگلیسی بوده است. فهرست قربانیان این منطقه از بین سران این دو کشور طولانی است: لوید جورج، آنتونی ایدن، جیمی کارتر، رونالد ریگان، تونی بلر و جورج بوش پسر. تمامی این مقامات سیاسی شاهد این بودند که به خاطر ناکامی در منطقه خاورمیانه دوران فعالیت سیاسی‌شان پایان یافته و یا اقتدار آن‌ها شکسته شده است.
در این وضعیت آیا اتفاق مشابهی برای دونالد ترامپ رُخ خواهد داد، آن‌هم در شرایطی که وی با پیامدهای قتل جمال خاشقجی دست و پنجه نرم می‌کند؟ همیشه این شک و تردید را داشتم که ترامپ بتواند خود را از چنین عاقبتی خلاص کند، مسئله‌ای که علت آن بیش از ارتباطاتش با روسیه و پوتین، تکیه بیش از حدش بر دولتی ضعیف همچون عربستان سعودی است. برخلاف تبلیغات انجام شده درباره محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و پروژه‌های جاه‌طلبانه او از سوی شرکت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی، عربستان سعودی دارای نفت و پول است، اما نشان داده است که به عنوان یک کنشگر مستقل، ناکارآمد است.

 
کد مطلب : ۱۴۳۶۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.