۰

علت حضور ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس/ جلالی: گفت‌وگوی سیاسی برای اجرای برجام کافی نیست

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
علیرضا رحیمی درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه گفت: فردا آقای ظریف با نمایندگان مجلس جلسه غیرعلنی درباره مذاکرات برجام با اروپایی و آخرین وضعیت «FATF» خواهد داشت.
این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا درباره وضعیت سربازان ربوده شده در مرز میرجاوه هم مجلس با ظریف گفت‌وگو خواهد داشت یا خیر؟ عنوان کرد: بله بحث خواهد شد اما درخصوص بخش‌هایی که به وزرات خارجه ارتباط دارد، زیرا بخش عمده این مسئله مربوط به وزارت اطلاعات و دفاع است.
اروپا گام‌های بلندتری برای اجرای برجام بردارد/ چندجانبه‌گرایی از یکجانبه‌گرایی بهتر است
خانه ملت نوشت:
کاظم جلالی
کاظم جلالی در نشست مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود گفت: وقتی فرانسه هیأت مشترکی از دو پارلمان خود در آستانه ۴ نوامبر به ایران می فرستد حکایت از اراده آنها دارد و زمانی که شخص خانم دلفین او ۵۰۰ امضا از نمایندگان برای حفظ برجام جمع می کند، خالی از معنا نیست.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه ضمن تشکر از مواضع مجالس سنا و نمایندگان فرانسه درباره ایران ادامه داد: احساس ما این است که گام های اتحادیه اروپا باید گام های بلندتری باشد و معتقدیم چندجانبه گرایی بهتر از یکجانبه گرایی است و وزن کشورهای اروپایی وزن بالایی در عرصه بین المللی است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: معتقدیم برجام بزرگ ترین دستاورد اروپا بعد از معاهده لیسبون است، از این رو اروپا باید گام هایی بردارد اما صرفا گفتگوی سیاسی کافی نبوده و گام برداشتن برای تغییرات اقتصادی نیاز است لذا امیدواریم وعده های داده شده به خصوص وعده های خانم موگرینی تا پیش از ۴ نوامبر محقق شود.
 
کد مطلب : ۱۴۳۶۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.