۰

قد بلندها مستعد بیماری سرطان !

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳
به نقل از ای بی سی نیوز، نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد احتمال ابتلای افراد قدبلندتر به سرطان بیشتر است، زیرا این افراد سلول های بیشتری در بدنشان دارند.
اگر چه قدبلندتر بودن مزایای زیادی دارد و از جمله باعث می شود افراد محیط اطرافشان را بهتر ببینند، اما از نظر وضعیت سلامت و طول عمر قدبلندبودن چندان به نفع افراد نیست.
بررسی های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد هر چه قد افراد بلندتر باشد احتمال ابتلای آنها به سرطان بیشتر است. بر همین اساس به ازای هر 10 سانتیمتری که به قد افراد اضافه می شود، احتمال ابتلای آنها به سرطان هم در حدود 10 درصد بیشتر می شود.
مبارزه با سلول بنیادی سرطانی با آنتی‌بیوتیکی به نام داکسی سایکلین
بر همین اساس ورزشکاران بسکتبالیست دو برابر افرادی که حدود 160 تا 170سانتیمتر قد دارند ممکن است به سرطان مبتلا شوند. زیرا احتمال شکل گیری تومورهای خطرناک در بدن آنها با توجه به بیشتر بودن تعداد سلول های بدنشان بیشتر است.
با توجه به همین مساله افراد قدبلند باید بیش از افراد کوتاه قامت یا متوسط آزمایش پزشکی مختلف و منظمی را انجام دهند تا از سلامت خود مطمئن شوند. انها همچنین باید رژیم های غذایی سالم و مقوی داشته باشند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۷۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.