۰

دادستان تهران: اتهام پرونده فعالان محیط زیستی نزدیک شدن به اماکن نظامی و کسب اطلاعات است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فعالان پوششی محیط زیست، اظهار کرد: تقریباً حدود بیست روز پیش تحقیقات در مورد متهمان این پرونده به پایان رسیده بود؛ اما به دلیل نواقصی که داشت به شعبه بازپرسی بازگشت.
وی افزود: بازپرس چندی پیش از مراجع ذیصلاح مرتبط با امور نظامی در این پرونده استعلام گرفته بود که این مراجع پاسخ دقیق، روشن و گزارش مبسوطی به استعلام بازپرس داده بودند و بر اساس آن مشخص شد اقداماتی که تعدادی از متهمان این پرونده انجام داده‌اند، تقرب جستن به اماکن نظامی در پوشش اقدامات محیط زیستی و کسب اطلاعات نظامی این محیط‌ها بوده است، لذا در مورد چهار نفر از متهمان عناوین اتهامی توسط بازپرس به دلیل تکمیل تحقیقات تغییر کرد.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به ادعای برخی مبنی بر تعجب از تغییر عناوین و اتهامات برخی متهمان این پرونده، تصریح کرد: این اختیار دستگاه قضایی و بازپرس است که در نوع اتهام اقدام کند و کسی نمی‌تواند به دادستان یا بازپرس در این زمینه ایراد وارد نماید.
دادستان تهران ادامه داد: دادستان و بازپرس با توجه به فرآیند قانونی و وظایفی که بر عهده آنها هست، تفهیم اتهام را انجام می‌دهند و بر این اساس ادعانامه صادر شده و این ادعانامه در دادگاه که یک نهاد بی طرف است مطرح می‌شود تا رسیدگی گردد.
وی خاطرنشان کرد:‌ دستگاه قضا بر اساس محتویات پرونده، ادله موجود، تحقیقات، استعلامات و نظرات کارشناسی انجام شده، تحقیقات را انجام می‌دهد که بر اساس این تحقیقات، پرونده روز گذشته به سرانجام رسید و کیفرخواست برای هشت نفری که تعقیب شده بودند، صادر شده و آماده ارسال به دادگاه است.
 
کد مطلب : ۱۴۳۷۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.