۰

شیخ سلمان علیه سامی‌الجابر /تاج پای برگه شیخ بحرینی امضای ماندن می‌زند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۳
شیخ سلمان علیه سامی‌الجابر /تاج پای برگه شیخ بحرینی امضای ماندن می‌زند؟
در اردیبهشت ماه آینده یکی از جنجالی ترین انتخاب های فوتبال آسیا برگزار می شود. البته قبل از آن و در آبان ماه قرار است کنگره ای برگزار شود که اثری مستقیم در انتخابات اردیبهشت آینده دارد. ماجرای این تغییرات اما چیست؟ ماجرا این است که عربستان دو کاندیدا برای انتخابات ریاست دارد. سامی الجابر سرشناس و رئیس پیشین فدراسیون این کشور که هر دو از چهره های سرشناس فوتبال این کشورهستند قصد کاندیداتوری دارند. 
حالا عربستانی ها بعد از این همه سال سودای ریاست بر ای اف سی دارند و حتی می خواهند وارد یک بازی برنده شوند و از تمام لابی های سیاسی شان در این مسیر استفاده کنند. آنها که این روزها البته در مناسبات سیاسی شان اشتباهاتی بزرگ داشته اند و زیر فشار تمام دنیا قرار گرفته اند ، فکر می کنند این شانس را خواهند داشت که شیخ سلمان را به سادگی کنار بزنند. بر اساس قوانین ای اف سی هر کاندیدای ریاست باید رای فدراسیون ملی اش را داشته باشد و از طرف کشوری که تبعه آن است برای مجمع کاندیدا شود. 
چیزی که در تغییرات پیشنهادی برای مجمع آبان ماه قرار است عوض شود و تنها کاندیدای پست ریاست کنفدراسیون می تواند بدون معرفی از سوی کشور خودش ، با سه رای از کشورهای قاره در انتخابات شرکت کند. یعنی چیزی شبیه به قوانین فیفا.
این تغییرات با اعتراض رسانه های عربستانی و نمایندگان این کشور در مجمع هم همراه بوده است.
درحالی که به نظر می رسد که ایران از این تغییرات استقبال کند چون برای ما بعد زا 4 سال همکاری با شیخ سلمان ، ماندن این رئیس بحرینی به سود تر از پیروزی رئیس جدید از کشور عربستان است.
شیخ سلمان این تغییرات را در دستور کارش قرار داده چون احتمالا خودش هم می ترسد که در نهایت و در صورت کاندیداتوری گزینه های عربستانی ، او را با فشار دولتی می توانند از حضور در انتخابات محروم کنند! برای همین این شیخ دنبال تغییر اساسنامه است تا در انتخابات اردیبهشت ماه کاندیدا باشد و در این مسیر قطعا روی رای ایران به جای کشورش حسابی ویژه بازی می کند.
البته اگر شیخ سلمان مستقل از دولت بحرین در انتخابات حاضر شود ، در شرایطی که ایران و شرق آسیا گزینه ای در اندازه او برای این جایگاه ندارند ، حضور او که در یکی دو سال گذشته بر سر مجوزهای حرفه ای نرمش های زیادی برابر نمایندگان ایران داشته است شاید گزینه معقول تر نسبت به گزینه نمایندگان عربستان باشد که هنوز نیامده خط و نشان های شان را علیه فوتبال ایران سر داده اند.
به همین دلیل هم هست که تاج و دوستانش به گزینه تغییرات در اساسنامه ای اف سی نگاه مثبت دارند و احتمالا به آن رای خواهند داد.
کد مطلب : ۱۴۳۷۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.