۰

وقتي خارجي ها نبض بازار كتاب را به دست مي گيرند!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
وقتي خارجي ها نبض بازار كتاب را به دست مي گيرند!
تجربه ثابت کرده است که پاییز فصل رونق کسب وکار کتابفروشان است، آغاز سال تحصیلی و شروع فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها عاملی است که کمی فعالان این حوزه را به آینده پیش روی‌شان امیدوار می‌کند.
وضعیت بازار کتاب در نخستین ماه پاییز با بهبود نسبی همراه بود و مدیران کتابفروشی‌ها همگی بر افزایش فروش خود تاکید داشتند، افزایش فروشی که چندان نباید به آن دل بست زیرا تنها ناشی از افزایش قیمت است نه تعداد کتاب‌هایی که علاقه‌مندان خریداری کرده‌اند.
در مهر ماه، نویسندگان خارجی در رقابت با همتایان ایرانی بار دیگر گوی سبقت ربودند و توانستند بیشتر از گذشته نظر مخاطبان را جلب کنند.
همچون گذشته رمان و داستان‌ پرمخاطب‌ترین موضوع در میان پرفروش‌ها بودند و کتاب «انسان خردمند» نوشته یووال نوح هراری پرتکرارترین اثر در پرفروش‌ترین آثار مهر بود و در این ماه مانع سلطه کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک بر بازار کتاب شد تا این اثر پرمخاطب این روزهای بازار کتاب برای دومین ماه پیاپی از رسیدن به صدر بازبماند.

در میان آثار ایرانی نیز «یادت باشد»، «احضاریه» و «سربلند» پرمخاطب تر از سایر آثار بودند و عباس معروفی هم جزو نویسندگانی بود که دو اثرش در میان پرفروش‌های حضور داشت.
نکته جالب توجه در میان آثار پرفروش این ماه، رشد جالب توجه تعداد پرفروش های کتابفروشی انتشارات ثالث است که در مقایسه با ماه‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است و در نوع خود خبر امیدوارکننده‌ای است.
 
کد مطلب : ۱۴۳۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.